טולמנ'ס 2006: גידול של 14%

טולמנ'ס 2006: גידול של 14%

רשת הרהיטים טולמנ'ס סיימה את 2006 עם מכירות של 50 מיליון שקל, גידול של 14% בהשוואה ל-2005 – אף ששני סניפים בחיפה היו סגורים בזמן המלחמה. צמיחת הרשת החלה ב-2005
(12%), השנה בה נמכרה השליטה בה לאחר שלוש שנים של קיפאון.



ברשת צופים כי ב-2007 תימשך הצמיחה הדו-ספרתית. אחת התוכניות לשנה היא כניסה לפיילוט של מותג פרטי של טולמנ'ס בשיתוף עם מעצבים ישראלים. "כרגע אנחנו מייצרים שולחנות סלון, כשהרעיון הוא לנצל את הקשרים שלנו כיבואנים בחו"ל ולייצא את המעצבים הצעירים", אומר שוקי שוורץ, המנכ"ל ומבעלי החברה.



בשנה שחלפה השקיעו הבעלים 4 מיליון שקל בפתיחת חנויות חדשות ובשיפוץ הקיימות, והרשת עברה לרווחיות. גם תקציב הפרסום גדל והסתכם ב-2 מיליון שקל, רובו בעיתונות הארצית.



באפריל 2005 החליטו המייסדים ג'ף ותמרה טולמן להכניס שותפים לחברה, וכך נהפך שוקי שוורץ, שהיה מנכ"ל ובעלים של חברת הריהוט המשרדי פיניש, למנכ"ל ובעלים של 50% מטולמנ'ס יחד עם צביקה גיור, הבעלים של יבואנית מכשירי החשמל ניופאן (15%) ורו"ח פרופ' יצחק סוארי (15%). הזוג טולמן מחזיק ב-20% מהרשת, ובמהלך השנה האחרונה הפסיקה תמרה טולמן את עבודתה ברשת וג'ף צפוי לפרוש באופן סופי במהלך 2007.



הבעלים החדשים שינו את הקונצפט של החנויות, שהיו ממוצבות גבוה מאוד. "הרעיון הוא להצעיר את הרשת ולתפוס קהל של בני 25-45 שיכולים להיות גרעין טוב לפעילות הרשת בהמשך. לשם כך הפכנו אותה לרשת של מתנות לצד כלי הבית והריהוט, הכנסנו תיקים, שעונים ועוד מוצרים זולים יותר", אומר שוורץ.



מהלך נוסף להפיכת הרשת לכזו הפונה לא רק לעשירון העליון היה הקמת – TLM's רשת האאוטלט שנמצאת בבית יהושע ובחיפה על שטח של 1,000 מ"ר. הרשת מציעה מוצרים הזולים בעשרות אחוזים מאלה הנמכרים בטולמנ'ס. כמו כן, מחפשת הרשת מיקום נוסף מדרום לתל אביב (ראשון לציון, רחובות וכו'), כדי להקים עוד סניף של רשת האאוטלט. בבית יהושע הקימו בצמוד ל-TLM's את חנות העודפים של ניופאן, כדי להעמיק את שיתוף הפעולה בין החברה של גיור לטולמנ'ס, שבא לידי ביטוי גם בשיווק בלעדי של מוצרי היוקרה בתחום החשמל למטבח של דלונגי בסניפי טולמנ'ס.



השנה נכנסה טולמנ'ס בפעם הראשונה לקניונים ופתחה בגרנד קניון בחיפה חנות קטנה על פני 100 מ"ר שמתמחה רק במתנות וכלי בית. "יש מקום ל-6-8 חנויות קטנות בקניונים", אומר שוורץ. גם החנות המסורתית בתל אביב שהיתה בכיכר המדינה עברה לקניון גן העיר והיא משתרעת על פני כ-300 מ"ר.


 


טולמנ'ס היא גם יבואנית בלעדית של מוצרים שונים למטבח כמו המותג האיטלקי ALESSI, סירי ברזל יצוק של LECREUSET ועוד. פעילות היבוא של טולמנ'ס מכלל המכירות היא 25%, ולפיכך רשתות כמו DOMO אינן מהוות איום, כי "הם לקוח מצוין", כפי שהגדיר זאת שוורץ.