סופר-פארם חושפת: הרווח הנקי 2.02% בלבד ממחזור המכירות

סופר-פארם חושפת: הרווח הנקי 2.02% בלבד ממחזור המכירות

מנתוני סופר-פארם עולה, שבחודשים יוני-נובמבר 2005, רק 16% בממוצע מכלל רכישות הצרכנים ברשת סופר-פארם כללו תרופות על-פי מרשם רופא ותרופות של קופ"ח כללית. הווה אומר: 84% מהרכישות היו של מוצרי near foodאשר נמכרים גם ברשתות הסופרמרקטים הגדולות.


בחוות הדעת חושפת סופר-פארם את שיעור הרווחיות שלה. הרווח התפעולי של סופר-פארם מתוך המכירות מגיע ל-3.8%, ואילו הרווח הנקי מגיע ל-2.02%. היקף המכירות של סופר פארם מוערך ב-2 מיליארד שקל בשנה.


שיעורי הרווחיות של סופר-פארם וניו-פארם נמוכים מאלו של רשתות פארמים גדולות בארה"ב, קנדה, ובריטניה.


לאור מצב דברים זה, טוענים שפיגל וגילה, ההסבר ההגיוני היחיד לרווחיות הנמוכה בישראל הוא שסופר-פארם וניו-פארם חשופות לתחרות עזה מצידן של רשתות הסופרמרקטים, עובדה אשר נוגסת ברווחיותן.