קודאק העולמית פועלת להקמת רשת חנויות אופטיקה בישראל

קודאק העולמית פועלת להקמת רשת חנויות אופטיקה בישראל

קודאק העולמית פועלת להקמת רשת חנויות אופטיקה בישראל. הרשת תמותג תחת השם "קודאק ויז'ן סנטר". החברה החלה לנהל מגעים עם שורה של זכיינים, ולא מן הנמנע כי הרשת תפעל לרכישת חנויות אופטיקה קיימות.


כיום משווקת קודאק בארץ עדשות מולטיפוקליות, אולם מדובר בהפצה סלקטיבית מאוד שאינה נעשית לרשתות כמו אופטיקה הלפרין או אופטיקנה, אלא למספר מצומצם של חנויות אופטיקה. תמחור העדשות נעשה באופן תחרותי למחירי השוק. בארץ מיוצגת החברה בידי חברת דר ויז'ן, שבבעלות מיקי אורי.


קודאק מתכננת כניסה במסה קריטית לשוק הישראלי, על בסיס שליטה בערוצי המכירה, בהן תרכז את השיווק של מוצריה המיוצרים באנגליה ובספרד.


באנגליה ממתגת קודאק קרוב ל-700 חנויות ממותגות תחת קודאק ויז'ן סנטר. אוסף זה של חנויות נסמך על מהלך של איגוד בין חנויות פרטיות לתפקוד כרשת. מהלך דומה תנסה קודאק ליישם בשוק הישראלי. בתוכנית: איחוד של 60 חנויות אופטיקה. קודאק מציעה להן בלעדיות, מימון, פרסום והעברת ידע. בתמורה היא דורשת לרכז אצלם את הרכישות.


רשת זו תתחרה באופטיקנה, שבבעלות מאיר רסין, המונה כיום כ- 50 סניפים בבעלותה, עם היקף מכירות של כ- 150 מיליון שקל, וכן באופטיקה הלפרין, שמפעילה כיום כ- 80 סניפים. שוק המשקפים מוערך בכמיליארד שקל.


לאחרונה הצהיר מייקל וולף, בעלי רשת אירוקה למשקפי שמש, כי בכוונתו להיכנס לתחום האופטיקה דרך רכישת רשת אופטיקה קיימת.


אירוקה, שהיקף פעילותה כ-100 מיליון שקל, מייבאת את כל משקפי השמש שהיא משווקת באמצעות חברה-בת שבבעלותה, עינית.


עינית פועלת במגזר הסיטונאי, ומוכרת מוצרי אופטיקה שונים לאופטיקאים, בתי מרקחת ורשתות פארם. באחרונה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית העדשות שמיר. עינית פועלת להחדרת המותג LUPO, והפיכתו למותג אופנה בשוק האופטיקה הישראלי.


נציין כי לא רק קודאק, אלא גם מותגי צילום אחרים, כמו ניקון, מתרחבים לתחום האופטיקה. מדובר בפעילות המבוססת ברובה על מיתוג, ופחות על מחקר פיתוח ויצור עצמאי.