בקניון ארנה יוקם מתחם מסעדות כשר לצד סניף של טיב טעם

בקניון ארנה יוקם מתחם מסעדות כשר לצד סניף של טיב טעם
מוטי זיסר, הבעלים הדתי של קניון ארנה במרינה בהרצליה, דורש להקים בקניון "מתחם כשר", שבו יופעלו שורה של מסעדות כשרות. מדובר במתחם היחיד של מסעדות כשרות בכל האזור, לרבות בתל-אביב. כל זאת במקביל להיערכות אחרת, שונה במובהק – ואפילו סותרת- של הקניון: הקמת סופרמרקט של טיב טעם הלא כשר.

 

לראשונה, מכניסה הנהלת הקניון עוגן של רשת מזון לתמהיל העסקים במרכז. אלא שאין מדובר ברשת שיווק כשרה, אלא בסמל המזון הלא כשר. מהלך זה של הקמת טיב טעם נעשה למרות הסתייגויותיו של זיסר, שמאוד אינו אוהב את המהלך.


"המתחם הכשר" של ארנה, שישתרע על שטח של כ-1,600 מ"ר, מיועד לשרת קהל רחב מכל האזורים בסביבה לרבות הרצליה, צפון תל-אביב, רמת-השרון, כפר-סבא וכפר-שמריהו. בסופי שבוע מצפים שם גם לציבור שוחר מסעדות כשרות מחולון וראשון לציון.  עם המסעדות שיופעלו במתחם הכשר נמנות: "ביסטרו 56", "פפאגיו" בגרסה כשרה, "קפה הלל" שהוסב לגרסה כשרה וגם "טאו" הופכת למסעדת סושי כשרה.


בהתייחס להקמת "המתחם הכשר" אומרת ל"גלובס" מנהלת השיווק של קניון ארנה, מיכל בשור: "אנחנו מזהים צורך שוק אדיר במסעדות כשרות. יש חסר במסעדות כשרות טובות בתל-אביב. אפשר לספור אותן על כף יד אחת". בארנה פוזלים גם לקהל התיירים שמגיע לאזור, בעיקר הקהל הצרפתי המסורתי שפוקד את הרצליה ונתניה. "אין מסעדה כשרה אחת בכל אזור הרצליה, למעט במלונות", קובעת בשור.

 
אלא שלצד הפניה לקהל מפולח דתי ומסורתי, עומדת בתוך חודשים ספורים רשת טיב טעם, שבבעלות קובי טרייביטש, להקים בקניון ארנה חנות בשטח של כ-2,000 מ"ר, במתחם מול קופות הקולנוע בקומה השנייה. בטיב טעם מגדירים את הקונספט המתוכנן של החנות כ"אחת החנויות היפות והמושקעות בעולם". החנות תכלול גם שלוחה של מסעדת "סוהו" היפנית, הפועלת היום בראשון לציון, שמשקיפה על המרינה.


החנות תפנה לקהל בעל יכולת קנייה גבוהה ותתבסס בעיקר על סופי השבוע המאוד עמוסים באזור ארנה, לרבות הרצליה פיתוח ורמת-השרון. אפשר לסמוך על כך שחנות טיב טעם, המציעה מגוון מוצרי פירות ים ובשר לא כשר, תקלע לטעם הציבור הממוקם באזור המרינה, ותהווה מקור חזק מאוד לתנועת צרכנים לקניון ארנה. מקור משיכה זה מסביר את הלהיטות של הנהלת הקניון להכניס את טיב טעם לפעילות במתחם למרות הקשיים הערכיים שהדבר יוצר ועוד יצור, הן בקרב הבעלים והן בקרב ציבור צרכנים רחב.


היקף הפעילות של קניון ארנה הסתכם בכ-500 מיליון שקל בשנת 2005 והוא רשם הפסד תפעולי של 11.6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-30 מיליון שקל בשנת 2004.