הרווח של גולף זינק בעקבות תוכנית ההתייעלות

הרווח של גולף זינק בעקבות תוכנית ההתייעלות

הכנסות גולף, שבשליטת כיתן, צמחו ברבעון החולף בכ- 14% ל- 134 מיליון שקל, והרווח הנקי של החברה זינק בעקבות גידול זה ב- 37% ל – 8.1 מיליון שקל.


גולף עוסקת בשני תחומים עיקריים: הראשון הוא תחום ההלבשה, שם המכירות צמחו ב- 9% ל- 73 מיליון שקל והשני, אופנת הבית, שם צמחו ההכנסות בכ- 17% ל- 61 מיליון שקל.


מכירות החברה לתחום ההלבשה צמחו מ- 66 מיליון שקל ל- 73 מיליון שקל, וההכנסות מאופנת הבית צמחו בכ- 9 מיליון שקל ל- 61 מיליון שקל. שלא כמו ההכנסות והרווח, הרווחיות הגולמית של הרשת – כלומר הרווח אחרי עלות המכירות ביחס להכנסות – דווקא נשחקה בתקופה זו בשל מחיקת מלאים שנצברו בחנויות ספרינט של הרשת.


רשת גולף הונפקה לציבור בתחילת מרץ, אז גייסה כ- 70 מיליון שקל מהציבור במניות. מאז ההנפקה זינקו מניותיה בכ- 40% ושוויה של החברה בשוק הוא קרוב לחצי מיליארד שקל. את 2005 כולה חתמה גולף, שבניהולה של אילנה קאופמן (המנכ"ל) וצביקה לבנת (יו"ר הדירקטוריון), עם רווח נקי של 40 מיליון שקל והכנסות של 553 מיליון שקל.


במגזר אופנת הבית הקבוצה מפעילה את רשת Golf & Co.הכוללת 47 חנויות ברחבי ישראל. במגזר ההלבשה פעילה הרשת באמצעות שלוש תת רשתות: גולף עם 49 חנויות, אינטימה עם 20 חנויות ופולגת עם 19 חנויות.


ב- 2005 החלה החברה בתהליכי ארגון מחדש, שכללו התייעלות וכינוס מותגים. המהלך, שבו הושקעו 25 מיליון שקל, כלל מיקוד הפעילות במותג גולף ובמותגים אינטימה וגולף ילדים ואת כינוס המותגים וההשקעה במותג גולף אנד קו ובטקסטיל לבית. תהליך כינוס המותגים החל כבר כשבחברה ויתרה על המותג לצעירים גולף סטריט בשלהי 2004.


קבוצת גולף הוקמה ב- 1986 והיא מאגדת תחתיה את הרשתות: גולף אנד קו, אינטימה, פולגת, ספרינט, גולף וגולף קידס. ספרינט היא רשת חנויות העודפים של קבוצת גולף. כלל תעשיות היא הבעלים של הרשת. לגולף 153 חנויות, בחברה מועסקים כ- 1,300 עובדים.