אריסטו שמט משיקה קונספט חדש

אריסטו שמט משיקה קונספט חדש

המותג הותיק אריסטו שמט עומד להשיק קונספט חדש של חנויות, תחת המותג "אריסטו women + men". בניגוד לרשתות האופנה המובילות אשר פיתחו תת רשתות שמתמחות בנשים לחוד ובגברים לחוד, בחנויות החדשות של אריסטו יוצגו בגדי נשים וגברים באותה חנות.


לאחר חמש שנים בהן המותג אריסטו שמט נשמט מהתודעה הכללית בישראל, מקווים בעליה החדשים של הרשת להחזירו לאופנה.


"החשיבה של men לבד אינה נכונה, כי נשים מתלוות לגברים בקניות בגדים ובדרך כלל גם רוצות לרכוש משהו לעצמן", מסביר את המהלך אלון ברוך, המנכ"ל ומבעלי הרשת. כיום, מוכרים בחנויות הרשת בגדי נשים בלבד, תחת המותג אריסטו שמט. קו בגדי הגברים אריסטו מן יושק מחדש עד סוף 2006 ואז גם צפויות להיפתח החנויות החדשות.


אלון ברוך קנה את המותג אריסטו שמט ב- 2002 מהבעלים הקודמים אסתר שטרן, לאחר שהרשת נקלעה לקשיים. כעת מתרכזים מאמציו לא רק במיתוג מחדש אלא גם בהפיכת בגדי אריסטו שמט מהאופנה שהתמחתה במראה הזרוק לאופנת קז'ואל.


למרות השנים הקשות, יש כיום למותג 21 חנויות, מתוכן 18 בזכיינות, שרובן מצויות ברחובות הערים. כמו כן ניתן לרכוש את בגדי אריסטו  בכמאה חנויות בגדים נוספות שעומדות בקשר עם סוכני הרשת. בקניונים נוכחותה של אריסטו שמט עדיין דלה, אך יש לה דריסת רגל בקניונים מובילים כמו מלחה בירושלים, מול הים באילת וקניון הזהב בראשון לציון. "הזכיינים מתקשים להתמודד על מיקומים טובים מול הרשתות הגדולות בקניונים, ולכן רוב החנויות עדיין במרכזי הערים", אומר ברוך.


לדבריו, המצב צפוי להשתנות. ברוך מספר על מגעים עם כמה מתחמים קמעוניים גדולים לפתיחת חנויות על פני שטח של כ- 150-250 מ"ר, כמו למשל המתחם החדש בראשון לציון שבו מקימה איקאה את חנותה השנייה בישראל, מתחם ה- G בבאר שבע ומתחם קמעונאי חדש בראש פינה. במקומות אלה ייפתחו החנויות בקונספט החדש.


ברוך מקווה להקים 4-6 חנויות חדשות עד סוף השנה. הבעלות בחברה נחלקת בין ארבעה שותפים: האחים אבי ודוד ברוך והאחים אלון וגלעד ברוך, כל אחד מחזיק ב- 25% ממניות החברה (אין קשר משפחתי בין שני זוגות האחים). אלון וגלעד מנהלים בפועל את החברה ואבי ודוד ברוך הם שותפים שקטים.


לדברי ברוך, מחזור המכירות של החברה לצרכנים ב- 2005 היה 30 מיליון שקל, והוא צופה כי עד סוף 2006 יהיה גידול של כ- 30% במחזור בעקבות פתיחת החנויות החדשות והמיתוג המחודש. הוא מוסיף כי הגידול בחנויות זהות ב- 2005 היה כ- 15%-20%.


באחרונה העלתה הרשת קמפיין במטרה לעורר את המותג לחיים. הפרזנטורית של החברה היא עדן הראל, והושקעו בו בסך הכל 500 אלף שקל, לרבות 30 אלף דולר ששולמו לעדן הראל עבור השתתפותה בקמפיין. הקמפיין עלה בעיקר באמצעות שילוט חוצות ובעיתונות. ברוך סבור כי המותג זכור לטובה וזו הסיבה שהוא החליט לרכוש את הרשת ולהשיק את המותג מחדש.


לשאלה האם אינו חושש מחוסר מיקוד של הרשת, אומר ברוך כי הוא אינו מצטער שנטש את קו המראה הזרוק לטובת המלחמה בכרישים הגדולים על אופנת הקז'ואל. "המראה הזרוק זה פאסה", הוא פוסק.