כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


קפה ג'ו_GO
זכיינות איי לק
זכיינות עידן 2000
זכיינות סחוט
זכיינות קופיקס
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות אספרסו בר
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קפנטו

כך ניצחה דומינו'ס את ההאטה בארה"ב: "תוסיף לי קצת אפליקציה לפיצה"

13/11/2016
כך ניצחה דומינו'ס את ההאטה בארה"ב: "תוסיף לי קצת אפליקציה לפיצה"

כולם אוהבים פיצה, אך כדי לקחת את טעם ההמונים הזה ולהפוך אותו להצלחה מסחררת, גם בתנאי שוק קשים, נדרשת ככל הנראה יצירתיות. דומינו'ס פיצה, הרשת השנייה בגודלה בארה"ב אחרי פיצה האט, היכתה את התחזיות בחודש שעבר, לאחר שמכירותיה בארה"ב בחנויות הפתוחות יותר משנה עלו ב־13%, כך עולה מנתוני הדו"ח לרבעון השלישי של השנה. דומינו'ס חבה את הצלחתה, בין היתר, לרתימת פלטפורמות דיגיטליות שונות כדי להקל על הלקוחות להזמין פיצה, בככמה שפחות מאמץ. ביולי האחרון דיווחה החברה כי 55% מהזמנותיה בארה"ב מבוצעות כיום באחת הפלטפורמות הדיגיטליות, ובחודש שעבר אף הציגה דרך חדשה להזמנת פיצה דרך בוט בפייסבוק.

הכנסות החברה ממשיכות לצמוח, זאת למרות סביבה קשה לתעשיית המסעדנות והמזון המהיר, במיוחד בזכות מערכת ההזמנות המקוונת ותוכנית הנאמנות של החברה.

כנסות דומינו'ס בחודשים ינואר עד ספטמבר הסתכמו ב־1.65 מיליארד דולר — גידול של 12% לעומת התקופה המקבילה ב־2015. הרווח הנקי של החברה צמח בתקופה זו ב־8% והסתכם ב־142 מיליון דולר.

הדומינו'ס פועלת ב־70 מדינות ובהן יותר מ־13 אלף סניפים, כשרובם פועלים בזכיינות. החברה טוענת כי יש לה פוטנציאל להתרחבות של עוד 4,200 סניפים ב־15 השווקים הגדולים שלה.

שוק המזון המהיר בארה"ב נמצא בהאטה. רשתות ותיקות כמו בורגר קינג או המתחרה פיצה האט מתמודדות עם ירידה מתמשכת בהכנסות. ההאטה אינה חדשה, ומקורה עוד במשבר הפיננסי העולמי, אז החלו לרדת ההוצאות על אכילה בחוץ. ל פי בכירים בחברת הייעוץ הפיננסי סטיפל, "הירידה בתעשיית המסעדות בכל הקטגוריות ברבעון הראשון של השנה משקפת התחלה של מיתון בסקטור". דירוגן של 11 חברות למזון מהיר, בהן צ'יפוטלה המציעה מזון מקסיקני, וצ'יזקייק פקטורי הורד לאחר פרסום התוצאות. גם מקדונלד'ס דיווחה על ירידה בהכנסות.

חלק מהבעיה של שוק המזון המהיר בארה"ב היא התרחבות יתר. בין 2006 לשיא ב־2014 המשיכו רשתות המזון להתרחב — אפילו כשהצרכנים הדירו רגליהם. מספר המסעדות בארה"ב צמח ב־7.3% בתקופת זמן זו ליותר מ־638 אלף, ועקף את שיעור צמיחת האוכלוסייה במדינה, שעמד בתקופה זו על 6.9%, כך על פי נתוני חברת המחקר NPD, שמנטרת וחוקרת הרגלי אכילה בארה"ב. על פי החברה, שינוי הרגלי האכילה, כך שאנשים אוכלים אוכל ביתי או עובדים מהבית ולא יוצאים לאכול צהריים ביום העבודה, הביא אף הוא לירידה בהכנסות המסעדות. במקביל, נאבקות מסעדות קטנות ולא רק פיצריות במחירי השכירות המאמירים ברחבי ארה"ב. על רקע מגמה זו ניתן לומר שדומינו'ס פיצה לא רק שמצליחה, היא מנצחת. על פי ההערכות, ברבעון השלישי של השנה אף נגסה דומינו'ס בנתח השוק של פיצה האט, שדיווחה על ירידה של 2% במכירות בחנויות הפתוחות יותר משנה. לפי הערכות בנק אוף אמריקה מריל לינץ', נתח השוק של דומינו'ס הגיע ל־15%, עלייה מ־9% ב־2009.

אחד ממרכיבי המפתח בהצלחה הוא המשלוחים. על פי הדו"ח השנתי שלה ב־2015, דומינו'ס היא המובילה בשוק משלוחי הפיצה והשנייה בשוק הטייק אוויי בארה"ב. ב־2015 הכניסה דומינו'ס 9.7 מיליארד דולר רק ממשלוחים, המהווים 29% משוק המזון המהיר בתחום הפיצה. שלוש הרשתות המובילות בצפון אמריקה — פיצה האט, דומינו'ס פיצה ופאפא ג'ונס — מחזיקות יחד בכ־58% משוק משלוחי הפיצה בארה"ב. מפתח נוסף בהצלחה הוא שדרוג הטעם והמוצרים, תהליך מתמשך שבו השקיעה החברה משאבים גדולים. מאז 2008 דומינו'ס שינתה 80% מהתפריט שלה בניסיון להתקרב לטעם שמחפשים הלקוחות.

אבל מה שכנראה הכי מבדל את דומינו'ס ממתחרותיה הוא שילוב הכלים הטכנולוגיים כדי להקל על הלקוחות שלה. בעוד בפיצה האט התמקדו בשנים האחרונות בפיצות יצירתיות יותר ובתוספות משונות לקראסט שלהם, בדומינו'ס שמו דגש על חוויית ההזמנה.

מהלך זה, בשילוב עם תוכנית נאמנות המציעה הנחות ללקוחות חוזרים, הוכיח את עצמו, לפחות בינתיים, כנותן תמורה. כך, למשל, ניתן לצפות בהזמנה באתר או באפליקציה בהתקדמות הכנת הפיצה. בשנה שעברה החלה החברה לאפשר הזמנת משלוח באמצעות ציוץ של אמוג'י פיצה בטוויטר, ובפברואר השנה הודיעה כי תאפשר ללקוחותיה להזמין פיצה באמצעות הרמקול האלחוטי של אמזון, אקו. כון לעכשיו, יותר ויותר אנשים מזמינים מדומינו'ס פיצה בעזרת הטלפונים הסלולריים. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר סמנכ"ל החברה קווין ואסקוני כי "מנוע הצמיחה האמיתי של דומינו'ס הוא הפלטפורמה הסלולרית".

 

 

רוצים גם אתם להיות זכיינים של רשת מצליחה? התקשרו עכשיו - 1700-720-720

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

בית הפול

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567