"נשים מלאות הן קהל נאמן ויציב, לא כמו רזות"

"נשים מלאות הן קהל נאמן ויציב, לא כמו רזות"

בחודשים האחרונים ציבור הצופים והגולשים רעש סביב משקלה של השופטת בתוכנית "בייק אוף ישראל", קרין גורן. היותה אשה מעל מידה 38 הובילה לדיונים סוערים ברשת, כאילו כל כפית סוכר שגורן צורכת עוברת ישירות לגופם של הצופים וגורמת להם להשמנת יתר. גם הקמפיינים האחרונים של משרד הבריאות נגד מקדונלד'ס ובמבה הוסיפו שמן למדורה, וכך נקלענו לדיון ציבורי חדש־ישן על מזון בריאות ועודף משקל. באותה העת ממש החליטו שני יזמים צעירים, שעם כל הכבוד לשר ליצמן, הם דווקא רוצים להחיות מחדש מותג אופנה שקרס לנשים מלאות. יגאל אלימלך ורפי צרפתי רכשו את המותג אשה אשה, שהיה עד לפני שלוש שנים רשת חנויות מוכרת והיום לא נותר ממנו כלום. אשה אשה מנתה בשיאה 30 סניפים בקניונים מובילים. מייסדת הרשת היתה משפחת ממו שניהלה אותה כעסק משפחתי, ולאחר שנקלעה לחובות של יותר מ־10 מיליון שקל, נמכרה הרשת ב־2010 לאיש העסקים שמעון שטרית, פעיל בתחום הטקסטיל והאופנה במרוקו, תמורת כ־4 מיליון שקל. שטרית החליט לשנות את קו המוצרים שאליו היו רגילות לקוחות הרשת, הכניס לחנויות פריטים מבדים מיובאים שחלקם לא מותגו תחת אשה אשה, והלקוחות החלו לנטוש את הרשת עד שב־2013 היא נסגרה. כעת אלימלך וצרפתי, שרכשו את שם המותג והלוגו משטרית, משיקים את הרשת מחדש. "במשך שנה ערכנו עם שמעון עשרות פגישות אבל לא הגענו להבנות בנוגע למחיר", מתאר אלימלך. "הוא דרש כ־2.5 מיליון שקל, כולל מלאי של בדים ופריטי ביגוד שלא היה לנו עניין לרכוש". לבסוף רכשו השניים את השם והלוגו תמורת 300 אלף שקל, ובתוכנית שלהם להשקיע עד סוף השנה 3 מיליון שקל בהקמה מחדש של המותג ופתיחת חנויות. צרפתי (39) החל את דרכו בחברת אלשרד של משפחת אירני, ובין היתר ניהל את רשת ההנעלה אוריג'ינלס. לאחר שעזב את החברה, עבר לרשת ההנעלה סטיב מאדן, שאותה ניהל בשנה האחרונה. אלימלך (36) ניהל את רשת אריסטו שמט במשך חמש שנים ואת רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה. צרפתי: "בישראל יש כיום כ־1.2 מיליון נשים מגיל 25 ומעלה שלובשות מידה 40 פלוס. עשינו סקר שוק וגילינו שבעבר היה לרשת מועדון של 110 אלף לקוחות שרוב הזמן היו מרוצות ונאמנות למותג. לכן אנחנו לא מחליפים את הלוגו וקוראים להן לחזור. מידות גדולות הן נישה שאין בה מענה מספיק. יש ואקום גדול בתחום הזה". המידה הממוצעת של נשים ישראליות היא 38–40. הרשתות שבהן צרפתי ואלימלך מתכננים להתחרות הן רשתות שמוכרות פריטים מעל מידה 42, כמו עונות, מתאים לי, אריסטו שמט, קרייזי ליין וגולברי. כולן מוכרות פריטים ממידה 38 ועד 50–52, כאשר מרביתם במידות 42–46. ולמרות זאת, הן מלוות בדוגמניות כמו גלית גוטמן שלא בדיוק נופלת להגדרה אשה במידה גדולה. אלימלך: "הרשתות בתחום הזה לא לוקחות את הפרזנטורית הנכונה בעיניי, שמייצגת את האשה שהיא באמת קהל היעד. הפרזנטורית שלנו תהיה כזו שלא עשתה אופנה, כי אנחנו לא רוצים 'עוד מישהי'. אני אפנה לאשה האמיתית ואתן לה את הכבוד הראוי לה ואת הבמה הנכונה לה. וזו האשה שלובשת מידות 44–46. יש מחשבה שאם אשה שמנה, צריך להלביש אותה בשחור או בבגדים גדולים ולא אופנתיים. אנחנו רוצים להחזיר את האופנה לתחום הזה". ומה עם האשה הרזה? צרפתי: "אני שם אותה בצד, כי 80% מהחנויות בקניון פונות אליה". לדבריו, "קרין גורן (בת דודה של צרפתי — א"י), באמת עשתה את הבאזז. אני אוהב את מה שהיא שמה על השולחן: אני מלאה, ואני גאה בזה. אשה שמנה או מלאה זה לאו דווקא אומר שהיא לא בריאה. זה שהיא אוהבת לאכול, לא אומר שהיא לא בסדר". ב־2012 חוקק חוק הדוגמניות שאוסר שימוש בדוגמניות בתת־משקל. אתם חשים בשינוי כלשהו?  אלימלך: "אני לא רואה שינוי דרמטי שחוק הדוגמניות עשה. בישראל עדיין מוכרים לנו בפרסומות את האשליה של הרזון".  המודל העסקי של אלימלך וצרפתי כולל הכנסות מהפעלת חנויות בבעלותם לצד חנויות שיפעלו באמצעות זכיינים. עד סוף 2016 ייפתחו ארבע חנויות תחת המותג — שתיים בבעלות ושתיים בזכיינות. החנויות ייפתחו בעזריאלי גבעתיים, עזריאלי עכו, הקריון בקריית ביאליק וישפרו הדסה עין כרם. דמי זיכיון ינועו סביב כ־70 אלף שקל. על פי התוכנית העסקית, הצפי הוא להגיע למחזור מכירות של 20 מיליון שקל בשנת 2017 ולהכפיל אותו ב־2018 עם 18 חנויות בהשקעה כוללת של 9 מיליון שקל. אלימלך וצרפתי מודים שלא היה להם אומץ לפתוח רשת לאופנה לצעירות, כי הן פשוט לא נאמנות. אלימלך: "אותי מעניינות נשים במידה 40 ובגיל 35 ומעלה. הן הקהל הטוב יותר מכל הבחינות — אמין, נאמן ויציב כלכלית".השניים לא מתכננים להתפשר על המחיר, והפריטים יתומחרו גבוה יחסית לענף. "לא נעשה הנחות כמו שרואים כל היום בקניונים. אתה עוד לא מתעטש וכבר מתחילים מבצעי סוף עונה. אני אתחרה במוצר ובחוויה. התמחור באשה אשה יהיה בינוני־גבוה, ויותר יקר מאריסטו שמט. טוניקה אצלנו תימכר ב־320 שקל, ג'ינסים ב־400–600 שקל", אומר אלימלך. למה? כמה כבר עולה לכם לייצר טי־שירט? אלימלך: "הרווח הגולמי בענף אופנה הוא 60%–65%. על חולצת טי־שירט הוא יכול להגיע גם ל־70%. באופן כללי, בענף האופנה מכנסיים שעלות הייצור שלהם עומדת על 40–50 שקל לזוג, נמכרים ב־200–250 שקל. חולצת טי־שירט שעולה לייצר אותה בסין בין 25 ל־35 שקל, נמכרת בישראל ב־189–219 שקל. לייצר ג'ינס זה הכי יקר והרווח הגולמי ממכירת ג'ינס נע סביב 55%–60%. אני גוזר ומייצר בישראל ובגלל שהשנה יהיו לי רק ארבעה סניפים, אז העלויות שלי יותר גבוהות, אבל כשהרשת תגדל, העלויות שלי יצטמצמו". למה לא לייצר במזרח כמו כולם? אלימלך: "השנה יהיו לנו ארבעה סניפים, וחשובה לי היכולת למלא את המדפים מהר במוצר שיש לו ביקוש".למה להיכנס בכלל לעולם האופנה שסובל מקשיים? אלימלך: "במידות גדולות אין מספיק תחרות, וזה שוק מתפתח עם מודעות אופנתית שהולכת וגדלה". תשיקו אתר מכירות? אלימלך: "לא. אני לא מאמין באונליין במידות גדולות. אני אפתח אתר תדמיתי. הרבה רשתות נכנסו למכירות באינטרנט וזה לא עובד טוב. במידה גדולה חשוב לאשה שהגזרה תהיה נכונה, שהבגד יישב עליה טוב, שהבד יהיה בד נושם. יש פער עצום בין מי שלובשת מידה 34–36 לזו שלובשת 44–46. בכל הרשתות בובות הראווה במידה 36, אצלנו הבובה תהיה לפחות במידה 40".


 


 


 


רוצים להיות זכיינים של אחת מרשתות האופנה הגדולות? התקשרו עכשיו ותאמו פגישת יעוץ – 072-3307915