כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אספרסו בר
זכיינות איי לק
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות עידן 2000
זכיינות סחוט
קפה ג'ו_GO
זכיינות קופיקס

קבוצת האופנה הגדולה בישראל נחשפת

8/03/2016
קבוצת האופנה הגדולה בישראל נחשפת

1.7 מיליארד שקל - זהו היקף ההכנסות של קבוצת האופנה גוטקס, שחולשת על שלל מותגים כמו זארה, ברשקה, פול אנד בר, נייקי, גאפ, מסימו דוטי ומותגי בגדי הים כריסטינה, טורקיז, פלפל וגוטקס ב־2015. היקף המכירות הזה הופך אותה לקבוצת האופנה הגדולה בישראל במונחי הכנסות. הרווח הנקי הצפוי של החברה ל־2015 עומד על 66 מיליון שקל. (צפו בראיון וידאו עם ג'ואי שוובל, עם רכישת זיכיון גאפ בישראל, בינואר 2012). ב־2009 רכש ג'ואי שוובל את השליטה בחברה מידי אפריקה ישראל תמורת 50 מיליון דולר. באותה התקופה, ממש כמו בימים אלה, היתה אפריקה ישראל נתונה בקשיים, ובעל השליטה לב לבייב נאלץ למכור את השליטה בחברה. העסקה הניבה לו תשלום מיידי של 42 מיליון דולר ותשלום עתידי של עוד כ־8 מיליון דולר. במסגרת העסקה קיבל שוובל לידיו חברה שמחזיקה בבעלותה 17 חנויות של המותג זארה ו־19 חנויות של המותג פול אנד בר. עד שקנה שוובל את החברה, היו נתוני המותגים חשופים לציבור משום שאפריקה ישראל היא חברה הנסחרת בבורסה ומפרסמת דו"חות, אך מהרגע שעברו המפתחות לידיו של שוובל, הפכה החברה לחברה פרטית ונתוניה הפכו לחסויים. בשנים שחלפו מאז הרכישה הרחיבו שוובל ושותפו לחברה - חנן אליטוב, שעליו לא ידוע כמעט דבר (ראו הרחבה בעמ' 8) — את עסקי החברה והגדילו אותם בצורה דרמטית, וכעת הם נחשפים לראשונה.

פי שניים חנויות בשש שנים

לפי ההערכות השקיעו שוובל ואליטוב בחברה עוד מאות מיליוני שקלים כדי לרכוש מותגים בינלאומיים ולפתח את פעילות מותגי בגדי הים. ב־2012 הם רכשו את הזיכיון לגאפ מידי אלביט הדמיה, של מוטי זיסר שמכר את הזיכיון גם כן בשל קשיים פיננסיים אליהם נקלע, תמורת 40 מיליון שקל. באותה השנה הם גם קיבלו לידיהם זיכיון לשיווק של מותג נייקי בכמה מדינות בחו"ל. שנה לאחר מכן הם קיבלו גם זיכיון חלקי לשיווק המותג נייקי בישראל. את הזיכיון הזה הם חולקים עם המתחרה הגדולה שלהם — קבוצת פוקס של הראל ויזל. כיום משווקים שלל המותגים של החברה ב־78 חנויות מותג, ושווי החברה מוערך ביותר מ־2 מיליארד שקל.

מבגדי ים למותגי אופנה בינלאומיים

גוטקס הוקמה ב־1949 על ידי בני הזוג לאה וארמין גוטליב, ועסקה בעיקר בייצור טקסטיל. בזכות השימוש בחומרים חדשניים זכו מוצרי החברה להצלחה רבה משנות השבעים, וב־1997 מכרה המשפחה את החברה לאפריקה ישראל. בזכות השימוש בחומרים חדשניים זכו מוצרי החברה להצלחה רבה משנות השבעים, וב־1997 מכרה המשפחה את החברה לאפריקה ישראל. לא ידוע כמה שילמה אפריקה ישראל תמורת החברה. באותן השנים העריך בנק ההשקעות ליהמן ברדרס את השווי של גוטקס בכ־70 מיליון דולר, אך גורמים בסביבת אפריקה ישראל ציינו יותר מפעם אחת כי החברה שילמה פחות מכך תמורת גוטקס. אפריקה ישראל השקיעה בפיתוח פעילות בגדי הים של גוטקס. ב־2001 היא רכשה 50% ממותג בגדי הים הקנדי כריסטינה תמורת 14 מיליון דולר. ב־2003 רכשה החברה מידי המשביר לצרכן את הזיכיון לייבוא זארה ופול אנד בר לישראל. תמורת הזיכיונות הללו שילמה החברה 57 מיליון שקל. הזיכיון התקבל לחמש שנים, ומאז הוא הוארך אוטומטית בכל שלוש שנים. לאחר מכן נחתמו הסכמי זיכיון דומים עם החברה־האם של זארה ופול אנד בר — אינדיטקס הספרדית שבבעלות איש העסקים אמנסיו אורטגה - לייבוא מותגי ברשקה ומסימו דוטי. העסקה שנחתמה עם החברה הספרדית שירתה היטב את שוובל ואליטוב. גורם בתעשיית האופנה אומר כי "המודל התפעולי הייחודי של אינדיטקס מעניק לזכייניה ברחבי העולם יתרון על פני מתחריהם בניהול מלאי ושמירה על קו מוצרים חדשני לכל אורך השנה. הספרדים מעניקים רווח גולמי נמוך, אבל הפדיון הגבוה למ"ר הופך את הקבוצה לרווחית מאוד. בשעה שכל התעשיה ירדה ב־3% במכירות ב־2015, גוטקס עלתה בכ־20%". לדברי אותו גורם, "בתעשיה נהוג לספר על דרישת ה־777 של שוובל. כשהוא פותח חנות הוא דורש מהקניון 7,000 שקל השקעה למ"ר (מה שמעניק לו רווח מיידי בכל חנות ללא צורך בהשקעה כמעט — ג"ח), 7% מהפדיון — שכה"ד שהוא מוכן לשלם — וחוזה לשבע שנים".

 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

עידן 2000

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567