רשת BBB שלחה ספאם ותעניק הטבות ב-1.5 מיליון שקל לחברי מועדון

רשת BBB שלחה ספאם ותעניק הטבות ב-1.5 מיליון שקל לחברי מועדון

התובע הייצוגי הצטרף כחבר מועדון ברשת מסעדות ההמבורגר BBB לפני כמה שנים, לאחר שנאמר לו כי ההצטרפות תקנה לו הנחות ומבצעים, ומסר לרשת את מספר הטלפון הנייד שלו. בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהגיש נגד הרשת בשנת 2014, הוא טען כי לפני כשנתיים, קיבל תוך חודשיים 6 מסרונים פרסומיים שונים, שבין היתר הסיחו את דעתו בזמן העבודה. האיש רצה להסיר את עצמו מרשימת התפוצה של הרשת, אך גילה כי בהודעה לא מצוינת הדרך לעשות זאת. ניסיונו לשלוח מסרון חוזר עם בקשה להסירו מהרשימה לא צלח, שכן החברה חסמה אפשרות להשיב להודעותיה.הבקשה הוגשה בשם כל חברי המועדון שקיבלו בחמש השנים לפני הגשתה מסרונים דומים.לטענת המבקש, הרשת פעלה בניגוד לחוק התקשורת, כאשר שלחה מסרונים פרסומיים מבלי שאפשרה לנמענים הזדמנות להביע סירוב לקבלתם. בכך, היא גם הטרידה אותו ואת חברי הקבוצה, ואף פגעה בפרטיותם. המבקש עתר לפסיקת פיצוי עבור חברי הקבוצה וביקש גם להורות לרשת לפעול בהתאם לחוק. בתגובה, הודיעה הרשת כי משלוח המסרונים נעשה באמצעות חברה אחרת, וכי תיקנה את המסרונים באופן שמאפשר היום לבקש הסרה. במקביל, הגישו הצדדים לבית המשפט בקשה לאישור הסדר פשרה. על פי עיקרי ההסדר, הרשת התחייבה להעניק 130 נקודות מועדון לחברי הקבוצה, כאשר שווי ההטבות, שניתן יהיה לממשן ללא הגבלת זמן, הוערך ב-1.5 מיליון שקל.