רשת בגדי הילדים epk סוגרת שלושה מתוך שבעה סניפים

רשת בגדי הילדים epk סוגרת שלושה מתוך שבעה סניפים

עוד מותג אופנה קטן מתקשה לשרוד את הירידה במכירות בשוק האופנה. רשת חנויות בגדי הילדים epk סוגרת סניפים. בסוף החודש תסגור הרשת שני סניפים בירושלים — בקניון עזריאלי מלחה ובקניון רמות — שחוזה השכירות בהם הסתיים, והרשת בחרה שלא לממש את האופציה להאריך אותו. סניף נוסף שעתידה הרשת לסגור בחודשים הקרובים הוא הסניף בקניון איילון.


מדובר בשלושה מתוך שבעה סניפים שהרשת מפעילה בישראל. שכר הדירה ודמי הניהול הממוצעים ש־epk משלמת עומד על 30% ביחס לפדיונות של החנויות — מדובר בעלויות תפעול גבוהות במיוחד שמקשות על הרשת להיות רווחית. הרשת ממוצבת במחירי ביניים והמותג נחשב למותג איכותי, אך הפריסה שלו מצומצמת מאוד. לפני כשנה נסגר סניף הרשת בחיפה, ולפני כמה שנים נסגר סניף נוסף במתחם פולג בנתניה.


מקורו של מותג בגדי ילדים epk בוונצואלה. הרשת הושקה בישראל בשנת 2010 על ידי משפחת משען, משפחה יהודית מוונצואלה שהחליטה להשקיע בישראל, והיא מנוהלת על ידי רן שכטר (בן משפחה — א"י). עם כניסתה לישראל הצהירו בעלי הזיכיון כי בכוונתם לפתוח 12–16 חנויות בתוך שנתיים. בשיאה מנתה הרשת תשעה סניפים. סיפורה של epk הוא סיפור הקושי של מותגים קטנים ובינוניים לשרוד את התחרות הקשה בענף האופנה מול מותגים בינלאומיים, שנכנסו לישראל באמצעות קבוצות קמעונאות גדולות, את הירידה במכירות ואת שכר הדירה ועלויות התפעול בקניונים, שלמרות המצב ממשיכים לעלות.


לנוכח התחרות העזה בשוק בגדי הילדים נאלצה הרשת להוריד מחירים, וחלק מהפריטים הוזלו עד 40%, הוזלה שהעמיקה עוד יותר את הפגיעה בפדיונות החנויות. לנוכח הירידה בפדיונות הפסיקה הרשת להשקיע משאבים בשיווק ובפרסום. שכטר אינו מכחיש שהוא מתקשה להתמודד עם המצב בשוק. "מאז מבצע צוק איתן שוק האופנה בירידה", הוא אומר. "הכנסות הרשת ירדו בממוצע ב־20% השנה לעומת שנת 2014. התמונה האמיתית היא שיש פה שחקנים גדולים שמצבם שונה מהשחקנים הקטנים והם מקבלים תנאים מסחריים טובים יותר. פנינו לקניונים וביקשנו הורדה בשכר הדירה. במקומות שנתקלנו בסירוב החלטנו לא לחדש חוזים".