כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות איי לק
זכיינות סחוט
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קופיקס
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות עידן 2000
קפה ג'ו_GO
זכיינות אספרסו בר

עודף שטחי המסחר מכה בקניונים חדשים

28/10/2015
עודף שטחי המסחר מכה בקניונים חדשים

הקניונים שנפתחו בשנה האחרונה נאלצים להתמודד עם פדיונות בינוניים, כך עולה מנתוני חברת המחקר ריס. למשל, עזריאלי רמלה שנפתח לפני כשמונה חודשים פודה 32 שקל ליום למ"ר בלבד, שהם כ־960 שקל למ"ר בחודש. לשם השוואה, קניון הקיריון הוותיק בקריית ביאליק פודה 62 שקל למ"ר ליום, כ־1,748 בחודש.

"קניון חייב לייצר פדיונות של קרוב ל־100 שקל למ"ר ליום כדי להצדיק את שכר הדירה", טוען מנכ"ל מאן נכסים ג'קי מוקמל. "קניון שעושה 40 שקל ליום למ"ר מוציא את פרנסתו ושומר על יציבות כספית ותו לא". מוקמל מאמין שהסיבה לכך היא קצב פתיחת שטחי מסחר חדשים: "במהלך 2015 נפתחו כ־120 אלף מ"ר שטחי מסחר, ובשנה הבאה צפויים להיפתח עוד כ־100 אלף מ"ר ברחבי הארץ". לדבריו, קניונים חדשים שצריכים לשווק את עצמם כיום ייכנסו להאטה, כי "הם מתקשים לתת לסוחר הבטחה שהוא יוכל לשלם את ההוצאות שהם גובים ממנו".

כך נוצר מצב שבו סוחרים אינם ממהרים לחתום על חוזים, ובעלי הקניונים מתקשים לשווק קניונים חדשים. "רשתות לא יהססו לסגור חנויות ולא יחתמו על חוזים חדשים בקניון שלא יבצע התאמות של שכר הדירה ודמי ניהול ביחס לפדיון", אומר מנכ"ל רשת קמעונאית גדולה ומוסיף: "בקניונים חדשים שיקול הדעת יהיה הרבה יותר קפדני מאשר בעבר".

הנפגעות הראשונות הן הרשתות הבינוניות והקטנות. מוקמל מסביר: "גופים גדולים ילכו אחרי הקניונים לכל מקום, אחרת ייפגעו קשרי המסחר ביניהם והם אפילו מקבלים מהם הטבות בזמנים קשים. אבל עבור סוחרים קטנים, עלות שכר הדירה ותפעול החנויות יכולה להיות מכה ניצחת, והם חוששים להיכנס לחנויות שלא יוכלו להחזיק בהן".  "איך משווקים היום קניונים חדשים?" מוסיף סוחר ותיק בתעשייה: "קודם כל קוראים לקבוצות הקמעונאות הגדולות - קסטרו, פוקס, זארה, רנואר - חותמים איתם על חוזים, נותנים מיקומים לכל המותגים שלהם, משלמים להם דמי הקמה ובינוי ואפילו מוותרים להם על שכר דירה בשנה־שנתיים הראשונות. אחר כך הולכים לכל הרשתות הבינוניות והקטנות ומפתים אותן על ידי כך שהרשתות הגדולות כבר חתמו. אלה מתלהבים שהם רואים קסטרו ורנואר ומשקיעים כסף, אבל בסוף לא מצליחים להחזיק מעמד בגלל שרוב שכר הדירה נופל עליהם". "השאלה אם הפדיונות של קניונים חדשים גבוהים או נמוכים תלויה במיקום ובאיכות של המרכז", מסביר שי עזר, אנליסט נדל"ן של אי.בי.אי בית השקעות: "בבאר שבע, לדוגמה, האוכלוסייה לא גדלה באותו היקף של פתיחת שטחי המסחר. התחרות קשה, ורוב הקניונים ספגו ירידה בפדיונות שהובילה לירידה בשכר דירה. גם במרכז תל אביב יש עכשיו בנייה גדולה של מרכזים, אבל שם יש גם הרבה תנועה." עזר מוסיף: "כדי לדעת בוודאות אם הפדיונות טובים או לא, צריך לחכות לשנה השנייה ולשינויים בהרכב החנויות. למשל, אם H&M תיכנס לעזריאלי רמלה, זה אמור לעזור לטראפיק".

המצב שונה בקניונים הסגורים לעומת הפאוור סנטרים. דמי הניהול בקניונים גבוהים פי 3–4, והפדיונות שם גבוהים בכ־30% בממוצע. ועם זה, מצבם של סוחרים בפאוור סנטרים עשוי להיות טוב יותר, משום ששכר הדירה ודמי הניהול בהם נמוכים בהרבה מאלה שבקניונים, אך הדבר תלוי במיקום הקניון ובעלויות התפעול שלו, ואין דין קניון רמת אביב כדין קניון בעפולה.חי גאליס, סמנכ"ל שיווק ביג, דווקא מביע רצון מהפדיונות של ביג אשדוד, והקבוצה אף מתכננת לפתוח מרכז ביג פאשן בגלילות בתוך שלוש שנים. לשאלת הקושי בגיוס סוחרים לנוכח ריבוי שטחי המסחר מגיב גאליס: "זה עניין של שיווק. כשאתה מביא מוצר טוב, כל השוק רוצה להיות חלק ממנו וסומכים עליך כחברה רצינית. כרגע כל הסוחרים רוצים לשבת איתנו, ואנחנו יושבים עם רשתות גדולות. לאט לאט נשב גם עם הקטנים והבינוניים".

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

נטושקה

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567