ארקפה מוכרת את רשת ג'ויה ב־3.5 מיליון שקל

ארקפה מוכרת את רשת ג'ויה ב־3.5 מיליון שקל

קבוצת ארקפה, שבבעלות ירון ירקוני, משפחת שמר ואנריקו מנצ'יני, מוכרת את רשת המסעדות האיטלקית ג'ויה. הקבוצה מנהלת מגעים עם כמה גורמים, ומגעים מתקדמים מתקיימים בינה ובין המסעדן איציק אנקונינה, הבעלים של 17 מסעדות ברחבי הארץ. על פי ההסכם המתגבש ירכוש אנקונינה את השליטה ברשת (76%) תמורת כ־3.5 מיליון שקל. ביתרת המניות יחזיקו השף בני אשכנזי ושותפים מנהלים.


הסניף הראשון של ג'ויה הוקם בהרצליה פיתוח בשנת 2001, ושניים נוספים נפתחו לאחר מכן בתל אביב, ברמת החייל וברחוב הארבעה בסינמטק. הרשת ממוצבת כאיכותית וטווח מחירי המנות בה הוא 52–96 שקל. על פי ההערכות, סניף הסינמטק מצליח פחות משני הסניפים האחרים, למרות שינוי קונספטואלי וקולינרי שנערך בו לאחרונה. 


הסיבה למכירה היא הרצון של הקבוצה להתמקד בתחום בתי הקפה והמאפיות. ירקוני, שרכש 70% מהבעלות על קבוצת ארקפה לפני שלוש שנים, החליט כבר אז כי בכוונתו למכור את ג'ויה בהמשך. "קבוצת ארקפה החליטה למקד עסקים בתחום הקפה והמאפים", אמר ירקוני. "הגעתי לקבוצה לפני שלוש שנים, ואחת האג'נדות שלי היתה למקד פעילות. יצרתי מנוע צמיחה חדש של רשת הבייקרי, ולכן אנחנו מוכרים את ג'ויה".






המכירה יוצאת לדרך רק כעת, לאחר שבשנתיים האחרונות התמקדה ארקפה בהקמת רשת הבייקרי. בתקופה זו הקים ירקוני חמישה סניפים של ארקפה בייקרי בתל אביב. סמוך לבייקרי של מסעדת בראסרי, כמעין קריאת תיגר על המסעדה הוותיקה. על אף ריבוי בתי הקפה ברחוב זה, שפועלים בו סניפים של לנדוור, ארומה, הבייקרי של הבראסרי, אילנ'ס וקופיקס, השקיעה ארקפה 2 מיליון שקל בסניף ששטחו 160 מ"ר, שהיה שייך קודם לכן לארומה תל אביב.



 נוסף על כך מפעילה קבוצת ארקפה 30 סניפים של בתי קפה, ובשנתיים האחרונות היא יצאה מתחומי תל אביב והמרכז ופתחה סניפים גם בחוצות אלונים, ברחובות ובכפר סבא. וכן, לפני כשנה וחצי נכנסה הקבוצה לשותפות ברשת בתי הקפה קפנטו ומחזיקה במחצית מהמניות עם מייסד הרשת חיים מלכה.


אנקונינה, שעתיד לרכוש את ג'ויה, מחזיק בבעלות במסעדות פרנצ'סקה, טוקו, מילא ופפה בראשון לציון, אונו בתל אביב, דון ויטו בקריית אונו, טורו בירושלים וברמת החייל, אוונגארד בקיסריה וברמת החייל, מרתה בתל אביב ותומא בתל אביב ובראשון לציון, קפה מצדה בהרצליה ופנטסיה בראשון לציון ובגבעתיים.


בשנים האחרונות נתון ענף בתי הקפה בתחרות שהולכת ומתעצמת עם פתיחתם של סניפים חדשים ועם כניסתם של שחקנים מוזלים כמו רשתות קופיקס וקופיז. עם זאת, ארקפה, שנחשבת לרשת יקרה יחסית, לא נכנעה לתחרות מול קופיקס. רשתות מתחרות הורידו את מחיר הקפה טייק אווי, אבל ארקפה לא שינתה את מחירי הקפה והמאפים ומוסיפה להיות ממוצבת גבוה יותר.


 השחקנים הוותיקים בענף מנסים לפתח קונספטים חדשים כדי לבדל את עצמם ולהגדיל את האטרקטיביות שלהם מול השחקניות החדשות בענף. כך לדוגמה רשת פרש, שבבעלות קבוצת קפה קפה, מפתחת קונספט של פרש אקספרס וכמוה גם לנדוור שצפויה להקים רשת כזו.






איציק אנקונינה סירב להגיב לידיעה.