כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות קפנטו
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קופיקס
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות אספרסו בר
זכיינות איי לק
קפה ג'ו_GO
זכיינות סחוט
זכיינות עידן 2000

ענף האופנה בצרות, חוטף מכל הכיוונים

10/09/2015
ענף האופנה בצרות, חוטף מכל הכיוונים

"ענף האופנה בצרה גדולה. התחרות הגדולה ועודף ההיצע מביאים לשחיקה בהכנסות וברווח הגולמי. נוסף על כך, שכר הדירה עולה, הוצאות התפעול עולות, שכר העובדים עלה - בקיצור, אנחנו חוטפים מכל הכיוונים", כך מתאר בכיר באחת מחברות האופנה הגדולות את המצב בענף.

אוגוסט היה חודש קשה בשוק הביגוד וההנעלה, ויש אף מי שמכנים אותו קטסטרופה. על פי נתוני ריס, המציגים פדיונות של 2,800 חנויות, באוגוסט נרשמה ירידה של 4.3% במכירות, לעומת אוגוסט אשתקד, ובחנויות הפאוור סנטרים ובמרכזי הקניות הפתוחים הגיעה הירידה ל־7.1%. אחת הסיבות לכך היא עומסי החום שהדירו את רגלי הצרכנים מהמרכזים הפתוחים. המצב העגום בענף האופנה מתחדד כשמביאים בחשבון את העובדה שכבר נתוני אוגוסט אשתקד היו חלשים בשל ההשפעה של מבצע צוק איתן. החולשה בענף זולגת גם לספטמבר, ובכירים בענף נשמעים פסימיים: "אנחנו נמצאים שלושה ימים לפני ראש השנה ואין אווירת חג. אין אנשים בקניונים. אי אפשר להפריד את זה מהמצב של שוק המזון, שגם בו נרשמה ירידה בצריכה. לאנשים יש פחות הכנסה פנויה, ויש מצוקה בכל ענפי הצריכה". מלבד היעדרה של אווירת חג, פדיונות ספטמבר צפויים להיות מושפעים לרעה מאובדן שבעה ימי עבודה בגלל החגים.

"המשק עדיין לא התאושש מאז המחאה החברתית וצוק איתן", אומר מנכ"ל  אחד ממשרדי הפרסום הגדולים. "הרצף הזה לא תיקן את עצמו למה שהיה לפני כן. בספטמבר בדרך כלל יש התעוררות בענף הפרסום בגלל החג, אבל השנה באוגוסט וספטמבר יש תחושה שהמדינה קצת מנומנמת. לאנשים יש פחות הכנסה פנויה, והריטיילרים בבעיה". מבצעי הוזלות לצרכן, הוצאות תפעול, שכירות והוצאות פרסום פגעו בתוצאותיהם הכספיות של חברות האופנה, ודו"חות פוקס, קסטרו, גולף ודלתא למחצית הראשונה של 2015 מלמדים על שחיקה מתמשכת ברווחיות. פוקס וקסטרו אמנם הציגו עלייה בהכנסות במחצית הראשונה של 2015, אלא שהיא נבעה מהתרחבות שטחי המסחר, ולצד זאת נשחקה הרווחיות התפעולית והרווח הנקי של שתי ענקיות האופנה. קסטרו סיימה את המחצית הראשונה בירידה של 31.5% ברווח הנקי, ופוקס רשמה ירידה של 47%.

האור בקצה המנהרה של קמעונאיות האופנה מגיע בדמות הפחתת המע"מ ב־1%, שעליה הכריזו בשבוע שעבר ראש הממשלה ושר האוצר, שכן הן אינן מתכוונות לגלגל את ההפחתה אל הצרכנים, לפחות לא בשלב הראשון. "אני אופתע אם מישהו בשוק האופנה יוריד מחירים בעקבות הורדת המע"מ", אומר קמעונאי בענף. "בטווח הקצר אין כוונה לגלגל את זה אל הצרכן אלא לאזן במעט את השחיקה ברווחים". מלבד זאת נראה כי רשתות האופנה לא ימהרו לחתום על חוזים לפתיחת חנויות חדשות: "כולם בטירוף ומדברים על זה שלא צריך לחתום על חוזים לחנויות חדשות", אומר קמעונאי נוסף בענף. כאמור, דמי השכירות שחברות האופנה משלמות נשארו גבוהים, והקניונים ממשיכים להציג עלייה בהכנסות וברווחים.

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

סמארטפון

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567