ניו-פארם נמכרת ב־150 מיליון שקל לאלי אלעזרא

ניו-פארם נמכרת  ב־150 מיליון שקל לאלי אלעזרא

איש העסקים אלי אלעזרא עומד לרכוש את חברת ניו־פארם הפרטית מרמי שביט תמורת 150 מיליון שקל. נודע כי אלעזרא החזקות והחברה־הבת אלבר ירכשו כל אחת 50% מהמניות. על פי הערכות בשוק, חלק מהסכום יוזרם לתוך החברה וחלק יועבר לחברה־האם קבוצת המשביר  (  288.8 הוסף לתיק האישי) .קראו עוד בכלכליסט:

 אלעזרא ביקש לבצע את ההשקעה בניו־פארם באמצעות הכשרה ביטוח שבבעלותו, אך לא קיבל אישור רגולטורי לכך. הכשרה ביטוח נכנסה לפני כחצי שנה כשותפה במשביר, חברת האחזקות של שביט המחזיקה בניו־פארם. העסקה כללה השקעה של 50 מיליון שקל במשביר תמורת 12.6% ממניות הקבוצה, לצד הלוואה של כ־10 מיליון שקל. ההשקעה בוצעה בהנחה ניכרת של 44% על מחיר השוק של קבוצת המשביר.
 
ניו־פארם היא רשת הדראגסטורים השנייה בגודלה בארץ. היא כוללת 66 סניפים ופועלת בשלושה תחומים: קוסמטיקה (28% מהמכירות), טואלטיקה (35%) ובתי מרקחת (37%). הרשת לא מצליחה להוות תחרות ממשית לסופר־פארם, ובתשעת החודשים הראשונים של 2014 ירדו הכנסותיה ל־548.3 מיליון שקל לעומת כ־585.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2013. הרווח התפעולי שלה ירד ל־6.8 מיליון שקל לעומת 7.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 
שביט כיווץ השנה את עסקי קבוצת המשביר, לאחר שב־2013 מכר את חברת ההסעדה סיבוס תמורת 65 מיליון שקל, פי עשרה מהסכום שהשקיע בה. המשביר הצהירה כי בכוונתה למכור את השליטה בחברת התיירות קשרי תעופה (62%).
 
במקביל שביט מנהל מגעים למכירת רשת בתי הכלבו של המשביר לקבוצת דלתא, שבשליטת אייזיק דאבח. הצדדים מתקשים להגיע להסכמות, מאחר שדאבח מבקש לרכוש את מלוא מניות הרשת, ואילו שביט מבקש להישאר כשותף.
 
בחודש שעבר מכר שביט את רשת הסופרמרקטים קוסט 365. רמי לוי רכש את סניף כרמיאל ויתר הסניפים נקנו בידי קבוצת משקיעים ומנכ"ל הרשת נסים חסאן, תמורת 33 מיליון שקל.

באוקטובר האחרון ביקשה המשביר לגייס 50 מיליון שקל ללא ביטחונות, אבל הביקוש היה נמוך וההנפקה לא יצאה לפועל. שביט רכש את המשביר ב־2003 מכינוס נכסים והצליח להשיב לה את מעמדה כשחקנית מרכזית בענף הקמעונאות. הבעיות החלו כשניסה להרחיב את תחומי הפעילות של הרשת. הוא ביצע השקעה כושלת של 65 מיליון שקל באופיס דיפו וכן ברשת ההלבשה ג'אמפ. אלה, לצד התנפצות התקוות הגדולות שהיו לשביט עבור רשת הסופרמרקטים 365, הביאו אותו לשינוי האסטרטגיה העסקית שכוללת מכירת מרבית עסקי הקבוצה.
תשעת החודשים הראשונים של 2014 נחתמו עבור הקבוצה בהפסד של 19.3 מיליון שקל לעומת רווח של 75 מיליון בתקופה המקבילה ב־2013. זאת בין היתר עקב הפרשה של 21.3 מיליון שקל שביצעה רשת הסופרמרקטים.
 
אלעזרא בחן לאחרונה כמה עסקאות להתרחבות. בין היתר הוא ניהל משא ומתן לרכישת סונול, אבל המינוף הגבוה של חברת הדלק הכשיל אפשרות להגיע לעסקה.


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ והכוונה? לחץ/י כאן