למכור גרביים, ולרוץ למקלט

למכור גרביים, ולרוץ למקלט

רשת זברה שאני מנהל נולדה באשדוד ובאשקלון, כמוני וכמו ילדיי. לא תמיד היינו בקו האש, אבל לצערי זו המלחמה השנייה שאנחנו חווים על בשרנו. זה זמן קשה לכולם, וגם לי. קודם כל כאב לשני חיילים הדאגה להם מדירה שינה מעיניי, אבל אני גם מרגיש מחויבות גדולה לעשרות העובדים שלי שחיים באזור הטילים ועובדים בסניפים שאנחנו מפעילים בבאר שבע ובאשדוד, בסניף המוקם כיום באשקלון ובמרכז הלוגיסטי באזור התעשייה עד הלום. שגרת העבודה הקבועה שלי של ניהול רשת ארצית, הכוללת ניהול מלאים, הזמנות ומכירות, הפכה באחת לשגרה אחרת, שבה אנחנו מנהלים מלאים אחרים: מי גויס מבין העובדים ובני משפחותיהם, מי בחזית, שגרה של ספירת מלאי של אנשים לאחר כל אזעקה. צוות העובדים בסניפים מונה בחלקו אמהות לילדים, ואנחנו נאלצים להתמודד עם עובדות שלא יכולות להגיע לעבודה כדי להישאר עם הילדים. אנחנו מצדנו, כמובן, מגלים רגישות בנושא.



הפגיעה בעסקים כמו שלנו, שמוכרים מוצרים שנתפסים כמותרות, היא גדולה. כמות האנשים שמגיעים ירדה באופן משמעותי, והפדיונות ירדו בהתאם. הסניפים במעגל הראשון באשדוד ובבאר שבע נפגעים באופן הקשה ביותר, וניכרת בהם ירידה של 50%–60% במכירות. גם בסניפים במעגל השני, ברחובות, ראשון לציון, רמלה, פתח תקווה ובאור יהודה, נרשמה ירידה במכירות, אבל מתונה יותר של כ־15%–20%. כאשר יש מטח רקטות לכיוון אזור מסוים זה גורם לפעילות מינימלית במרכזי הקניות, ומצריך מאיתנו לסגור את הסניפים מוקדם יותר, לכל היותר בשמונה בערב.


 


תמיד אומרים שאנשים נמדדים בעת צרה, ואני יכול להגיד שבזמן הזה העוצמה והיופי של שותפיי העסקיים באים לידי ביטוי. למשל הבנקים שאנחנו עובדים איתם פנו אלינו מיוזמתם כדי לשאול אם אנחנו צריכים הגדלת אשראי או הקלות כלשהן, או קבוצת מליסרון שהודיעה כי תיתן הנחה לשוכרים בקניונים בדרום. יש במבצע הזה גם תופעה מבורכת של אנשים שמבקשים לקנות פריטים עבור החיילים בשטח. אצלנו כבר נמכרו עשרות אלפי פריטים כאלה, וכמו בכל רשתות האופנה זה הביא למחסור בתחתונים, גרביים וגופיות. מובן שאנחנו נערכים בהתאם למלאי נוסף.



מנגד, בעקבות המצב עצרנו את ההזמנות מספקים מקומיים כי קיים חוסר ודאות רב מתי המבצע יסתיים ואם יתקבל פיצוי מהמדינה. אם הכוונה היא לתת פיצוי לפי מתכונת עמוד ענן, זה לחלוטין לא מספק ולא הוגן. מבצע עמוד ענן נמשך עשרה ימים לערך, בעוד מבצע צוק איתן כבר נמשך כחודש ועדיין לא הסתיים לגבינו. אנחנו נמצאים בשלב זה בסוף עונה, אנחנו מכניסים לרשת קולקציית עונת מעבר וקולקציה לשנה הבאה. את מלאי הסחורה שלא נמכר בחודש יולי אנחנו ניאלץ לאחסן, ובשנה הבאה ננסה לשווק אותו, אולם זה יהיה במחירים נמוכים משמעותית. אנחנו אמורים לקבל פיצוי על הפרשי המכירות בין יולי שנה שעברה ליולי השנה, אולם אין פה פיצוי על אובדן סחורה שתיכנס לאחסון ובשנה הבאה תהיה שווה הרבה פחות. באמצעי התקשורת יש שלל אמירות והצהרות לגבי הפיצויים, אולם נכון לעכשיו טרם התגבשו התקנות. אני מניח שיש לא מעט בעלי עסקים כמוני, שהיו שמחים לראות את התקנות ולהבין מה צפוי להם.


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן