גדולה ביפן: סבון מתרחבת במזרח אסיה

גדולה ביפן: סבון מתרחבת במזרח אסיה

עשרות כתבים, בלוגרים וצלמים מעשרות עיתונים, מגזינים ורשתות טלוויזיה. המחזה הזה ששמור בישראל רק למסיבות עיתונאים מיוחדות של ראש הממשלה קידם את פתיחת החנות הראשונה של "סבון" בהונג קונג. מעבר לחגיגה התקשורתית, זו בעיקר הצהרת כוונות לקראת המשך ההתפתחות במזרח אסיה. יעד של 120 חנויות בעולם זה כבר היסטוריה. עכשיו על הכוונת: טיוואן, סינגפור ודרום קוריאה, כשהמטרה היא להגיע לעשר חנויות נוספות באסיה בשלוש השנים הקרובות.


 הסלב המקומית, ג'אניס מאן, הצליחה לרכז עניין בקרב באי הקניון הענק harbour city שמאכלס מאות מותגים ונבחר להיות זה שבו תיפתח החנות הראשונה של הרשת הישראלית בהונג קונג. "מה הקשר של הבאר לישראל", שאלה אחת העיתונאיות ביום שקדם לפתיחה החגיגית שזכתה לסיקור במהדורות הסיניות של המגזינים "ווג", "אל", "קוסמופוליטן" ועוד.


ומתברר שעניין באר המים (מאבן ירושלמית, הנגרות ישראלית), שניצבת במרכז חנויות הרשת, קשור באופן הדוק למגמת ההתרחבות. דיוויד צ'אנג, בעלי חברת הריטייל פיירטון שהפכה לשותפה של סבון בהונג קונג, אומר כי בעידן שבו מתרחבות הרכישות באינטרנט, הצרכן מחפש ערך מוסף וחוויה בחנות. את זה בדיוק איתרו נציגי פיירטון בחנות של סבון באמסטרדם. משם החליטו ליצור קשר עם החברה הישראלית באמצעות שגרירות ישראל בהונג קונג.


הונג קונג היא התחנה השנייה של הרשת במזרח אסיה אחרי יפן, שבה פועלות 24 חנויות ועוד שלוש נקודות מכירה. בחנות הראשונה ברחוב המעצבים אומוטה סנדו בטוקיו מרגישות המוכרות כל כך מזוהות עם ישראל, עד שהן משמיעות את "מלך" של מירי מסיקה. גם "ישראל היא הבית שלי" של אייל גולן מתנגן בזמן ביקור האורחים מישראל, שמגלים פחות התלהבות מהפסקול.


בחנויות של סבון ברחבי העולם משמיעים נעימות רגועות, שמופעלות כיום מעמדת הקופה, "אבל היפנים מתעקשים להשמיע מוזיקה ישראלית", מוחה סיגל קוטלר-לוי, שייסדה את הרשת עם אבי פיאטוק, "אני גם הולכת להתעקש. זה לא יישאר ככה".


בחברה מקפידים לא רק שהמוזיקה תהיה אחידה בכל חנויות הרשת בעולם, אלא שהחלפת הקולקציות (ארבע פעמים בשנה) תתבצע באופן זהה בכל החנויות בעולם תחת הנחיית מחלקת העיצוב של החברה. גם על עניין באר המים לא מוותרים, "וזה לא תמיד קל", מעיד המנכ"ל רונן זהר, "צריך לדאוג לאינסטלציה ולאישורים מהקניונים".


הפסקול הישראלי מאוד שנבחר ביפן אינו מקרי. הזכיין היפני מדגיש את הקשר הישראלי. חלק מהעלונים בחנויות מקדישים מקום לאתרי תיירות בישראל כמו ים המלח, וגם הביקור שארגנה סבון ל-15 עיתונאים מיפן בישראל הוליד כותרות חיוביות, מצרך נדיר מאוד בתקופה הזו שבה מככבות בעיתונות הזרה בעיקר תמונות של חטופים ומראות מלחמה.


"הממשלה צריכה לשלם לי", אומר בגיחוך פיאטוק. מנהלי הרשת מפרגנים מצדם ליפנים על היכולת ליישם באדיקות את ההנחיות, "הם יודעים את העבודה", אומר זהר. לא הרחק מהחנות של סבון נפתחה גם חנות של המתחרה "ללין" ובהמשך הרחוב אפשר לראות תורים ברוב שעות היום מחוץ ל"מקס ברנר", משהו שאפילו בשדרות רוטשילד בתל אביב לא תראו.


את הקשר של הרשת ליפן רקמה ג'ואי יסומצו, דירקטורית ושותפה ברשת היפנית. יאסומצו, ילידת הונג קונג שעברה לניו יורק בגיל 11, פגשה את סבון לראשונה בסניף בווסט וילג'. מכר שלה, קאזו קוריושי, המכהן כיום כמנהל סבון ביפן, הגיע לניו יורק. בשעתו הקים את חנויות סטארבקס ביפן, "הוא אמר שהוא רוצה להביא חברות מכאן ליפן".


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן