סיכום כנס זכיינות 2014

סיכום כנס זכיינות 2014

סיכום כנס זכיינות 2014


 


כנס זכיינות ה 6 התקיים השנה בסימן אסטרטגיית ה LOW COST  והתאמתה לשיטת הזכיינות.


הכנס אשר התקיים במתחם הסינמה סיטי בראשון לציון כינס כ 500 משתתפים ביניהם נציגים מהרשתות המובילות בישראל, יזמים המתעניינים ברכישת זיכיון, נותני שירותים ואנשי נדל"ן.


 


הכנס כלל הרצאות ופאנלים של אנשי מפתח בזירת הכלכלה בישראל לצד יריד זכיינות ייחודי ועמדות יעוץ של המרכז לקידום זכיינות בישראל.


 


מבין הרשתות שהשתתפו ביריד הזכיינות שהתקיים בכנס: קפה גו', קופיקס, קבוצת כפר השעשועים, סואי סושי, בליקר בייקרי, קפה קפה, עידן 2000, שניצליין, לחם ארז, קפה לנדוור, טוי בוקס, פרש קיטשן, השניצליה, קפה גרג, אידלסון, פט ביי, סיונרה סושי בר, רובן, גומבה ועוד.


 


מבין הדוברים המרצים בכנס: אורי שרף, נשיא פורום מט"י, עו"ד גדעון פישר, רו"ח תיקו אברהם פרנקו, מיכאל בנין, מנכ"ל משותף במרכז לקידום זכיינות, אבי כץ מייסד קופיקס, ניר כספי, בעלים משותף בקפה לנדוור, נורית רווה, מנכלי"ת אספרסו בר, פיני פרטוק, מנכ"ל רשת האופנה זברה, עופר שחטר מנכ"ל פרו מול חברה לניהול קניונים ועוד.


 


את דברי הברכה נתן נשיא פורום מט"י, אורי שרף אשר טען שהוא מצר על כך שאין נציג מטעם ממשלת ישראל האירוע חשוב שכזה וכי חסרה התייחסות פרלמנטרית חקיקתית בכל נושא הזכיינות. ענף הזכיינות בא לידי ביטוי בשלושה תחומים מרכזיים, מזון (אשר מהווה כ 48% מהענף), מסחר ושירותים.


 


ענף הזכיינות הוא ענף של עסקים קטנים עד בינוניים . הזכיינות היא הזדמנות נהדרת להיכנס לעולם העסקים בהשקעה יחסית קטנה. כך לדברי שרף.


 


דודי בן דוד – מנכ"ל משותף במרכז לקידום זכיינות:


רשת סאבווי הינה רשת הזכיינות המובילה בעולם. בימים אלה מנסהה הרשת להיכנס שוב לישראל. רשת מקדונלדס – במקום השני.


בארץ רשת 'קפה קפה' הינה קבוצת הזכיינות הגדולה בישראל, לאחריה רשת ארומה.


 


בשנים האחרונות רשתות הלואוקוסט נכנסו חזק לשוק (אחת הסיבות מחאות חברתיות) דבר שגרם לרשתות הגדולות לנסות עד כמה שהן יכולות להתאים את עצמם למחירי רשתות ה – low cost.


 


רשת COFIX – שינתה את כללי המשחק בשוק. בחצי שנה האחרונה פתחה הרשת כ 18 סניפים ובכך מציגה הרשת את קצב הצמיחה הגבוה ביותר שהיה עד כה בישראל.


 


מטרת הזכיינות בישראל היא להגיע למצב של WIN WIN עבור הזכיין ועבור הרשת.


רכישת זכיינות היא לא תעודת ביטוח אבל הסיכויים להצליח הם יותר גדולים.


 


משלוש ההצלחה בזכיינות:



  • זכיין טוב
  • רשת איכותית
  • מיקום מנצח.

רואה חשבון תיקו (אברהם) פרנקו נתן הרצאה על מיסוי עסקי זכינות ותכנון מס נכון


 


פאנל "המחיר של המחיר" בהשתתפות:  אבי כץ, מייסד רשת קופיקס., פיני פרטוק, מנכל רשת האופנה "זברה"


יובל ליבלינג, מנכ"ל רשת מכוני הכושר "פרופיט ג'ים" עופר שחטר, מנכ"ל חברה לניהול קניונים "פרו מול, מקובצת נכסי אריאל.


 


 


יובל ליבלינג, מנכ"ל רשת מכוני הכושר "פרופיט ג'ים": פרופיט היא רשת מועדון הכושר הראשונה בישראל במחיר לואוקוסט – 50% מנוי פחות מאשר כל מועדון כושר אחר.


 


ליבלינג טוען שהנוסחה להצלחתם היא:


מבנה הוצאות תפעולי חודשי יחסית רזה.


לוקיישן טוב אבל לא בסנטר – אזורי תעשייה במקום קניונים.


60% מהלקוחות של חדרי הכושר רשומים בפועל אבל לא באים להתאמן .


המחזור של פרופיט הוא כמו של מועדון כושר גדול שמוכר מנויים פי 2 .


מחיר אחיד – 139 ₪ לאדם.


 


עופר שחטר, מנכ"ל חברה לניהול קניונים "פרו מול" מקבוצת נכסי אריאל: מה דעתו על תופעת רשתות ה low cost? והאם ניתן לשלב אותה בקניונים?


הקניון משלב חווית קניה/ בילוי ולכן העלויות גבוהות יותר.


לנדל"ן יש משמעות עיקרית, מחירי הנדל"ן עולים, דבר המשפיע על מחיר המוצר הסופי ללקוח.


ירידה משמעותית בזמינות הכסף – מזומן לאוכלוסיה  גורמת לתופעת ה low cost להתחזק.


 


פיני פרטוק, מנכל רשת האופנה "זברה": רשת "זברה היא אלטרנטיבה שפויה ללקוח לרכוש בגדים במחיר הוגן


התודעה והמודעות גדלה לגבי המחיר שהצרכן מוכן לשלם.


על כל מוצר מוסיפים שכירות , עובדים וכו'… אצלי זה לא כך.


 


אבי כץ, מייסד רשת "קופיקס": הבשורה שיהיו יותר מ300 סניפים של קופיקס ברחבי הארץ.


ידענו שזה מה שהצרכן צרכן צריך כרגע.


כל דקה נמכר פריט.


יש לנו תוכנית מגרה לפי פתיחת סניף בשבוע.


בינתיים אחד מהקניונים המובילים בישראל הרים את הכפפה ובקרוב יפתח שם סניף של קופיקס.


אנחנו נפרוץ וניכנס לקניונים בישראל.


 


 


פנאל "יושבים על כוס קפה"


משתתפי הפאנל:



  • נורית רווה, מנכ"ל "אספרסו בר"
  • דני כ, בעלים "בליקר סטריט"
  • שי לידור, מנכ"ל  "קפה ג'ו"
  • ניר כספי, מנכ"ל משותף "קפה לנדוור"
  • אהד ארנרייך, מנכ"ל "קפה גרג"

 


שי לידור, מנכ"ל "קפה ג'ו: בישראל שותים קפה ברמה גבוהה , כמו באיטליה .סטארבקס הגיעה עם חוויה אחרת ועם טרנדים של התאימו לצרכן הישראלי.


תחנת דלק ורשת קפה ג'ו עשו שת"פ מוצלח דבר המשלב את תחנות הדלק בתחום הטו גו של מוצרים שונים, בעיקר קפה.


הוא מציעה פתרונות זולים ויעלים במחיר שפוי (הרחיבו את התפריט).


 


נושא ההנחות נכנס בצורה מאוד חזקה, הנחות משתנות, הנחות על מוצרים מבוקשים.


בשנים הבאות נראה פתרונות של הסעדה ואוכל כחלק ממנוע צמיחה של הרשתות


 


קפה ג'ו נכנסת היום לתהליך מיתוג חדש, בידול בין הערוצים דבר המאפשר כלכ ערוץ לפעול בנפרד מבלי לפגוע בערוצים אחרים.


 


דני כץ, בעלים "בליקר בייקרי": רשת בליקר בייקרי הוקמה לפני 8 שנים בתקופה שכל שאר הרשתות למעט לנדוור היו בקונספט דומה.


בחשיבה של הבליקר רצו לעשות משהו שונה ולכן הלכו על קונספט הבוטיק יותר ייחודי שילוב בין קונדיטוריה , בית קפה ומסעדה חלבית (היום יש גם קונספט בשרי).


רשת הבליקר בייקרי חרטה על דיגלה לא להפוך להיות רשת גדולה, הלקוחות שבאים באים במיוחד אלינו


 


ניר כספי, מנכ"ל משותף "קפה לנדוור: הוקם לפני 10 שנים, הרעיון היה לקחת מותג עם סיפור ולספר אותו דרך בתי הקפה וזה מה שאנחנו עושים בשנים האחרונות.


היום הרשת כוללת 35 סניפים ברחבי הארץ.


זה לא מה שהיה לפני 15 שנה… היום הלקוחות מחפשים חוויה שלמה.


הצרכן יוצא לאכול והוא מחפש חוויה הכוללת: אוכל, סיפור, עיצוב ואווירה ואנחנו מספקים לו את החבילה.


לגבי נושא הזכיינות רשת לנדוור עושה סינון לגבי הזכיינים, אנחנו בודקים ובוחנים, הזכיין עובר חודשיים של הכשרה בכול סוגי התפקידים שיש בסניף ממלצר ועד טבח. רשת טובה= זכיינים טובים.


 


 


 


ההרצאות והפאנלים בקרוב


בזכיינות TV


 


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן