ירידה של 72% ברווח הנקי של פוקס ברבעון הראשון

השפעת החורף השחון ועיתוי חג הפסח השפיעו לרעה על חברת האופנה פוקס שמציגה דוחות גרועים לרבעון הראשון של 2014. הקבוצה מציגה ירידה במחזור משמעותית במכירות של ככל תחומי הפעילות, שהובילה לירידה דרמטית בשורת הרווח הנקי.


מחזור המכירות של החברה , בין ינואר למרץ 2014 ירד בכ-12% והסתכם ב-225 מיליון שקל לעומת 256.4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.


בפוקס מייחסים את הירידה בהכנסות החברה בכל תחומי הפעילות לעיתוי חג הפסח שחל במחצית אפריל (מכירות החג יבואו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני של השנה) לעומת עיתוי חג הפסח אשתקד שחל בסוף חודש מרץ ובא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של 2013. אלא שגם בנטרול עיתוי חג הפסח, סבלה פוקס, כמו יתר חברות האופנה, ממכירות נמוכות ברבעון שכן בחודשי החורף ינואר עד מרץ התאפיינו במחסור בגשמים לעומת החורף בשנה שעברה והביאו לפגישה במכירות סוף העונה של החברה (בחודשים ינואר ופברואר).


הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-127.9 מיליון שקל ברבעון הראשון 2014 (56.8% מהמכירות) לעומת 140.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (55% מהמכירות). לצד הירידה ברווח הגולמי, רשמה החברה עלייה בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה משיפור מחירי הקניה בשל ירידה בשער הדולר.


לצד הירידה בהכנסות גדלו הוצאות המכירה והשיווק של פוקס ב-9.5% בקירוב והסתכמה ב-122 מיליון שקל, בשל השקת מותג הילדים האמריקאי דה צ'ילדרנס פלייס. לדוחות הרבעון התווספה הוצאה של 1.8 מיליון שקל בגין פתיחת חנויות למותג החדש שפעל כיום ב-10 סניפים עצמאיים.


הרווח התפעולי של פוקס ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון שקל (1.9% מהמכירות) לעומת 28 מיליון שקל (11% מהמכירות) תקופה מקבילה אשתקד.


בשורה תחתונה רשמה פוקס ירידה של 72% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון ב-5 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל בתקופה מקבילה.


זכיון למותג הנעליים הסינגפורי Charles&Keith


בתוך כך, קיבלה החברה את הזכיון למותג הנעליים הסינגפורי, Charles & Keith,שהמו"מ עליו נחשף לראשונה בנובמבר 2013 ב"כלכליסט".  פוקס תקים בישראל רשת נעלי נשים תחת שם המותג Charles & Keith שבה יימכרו גם מוצרים משלימים כגון תיקים ואביזרים לנשים. החנויות צפויות להפתח ברבעון הראשון של 2015. פוקס מעריכה את ההשקעה בהחדרת המותג וברשת החנויות בכ-30 מיליון שקל.


C&K הוקמה בשנת 1996 ומפעילה רשת שמונה מעל 300 סניפים בזכיינות בשלושים מדינות ברחבי העולם.


הסכם הזכיון על המותג נחתם למשך שמונה שנים עם אופציה לשש שנים נוספות. לחברה הסינגפורית שמורה הזכות לרכוש את הפעילות של המותג בישראל בתום תקופת ההתקשרות הראשונה ובהתראה של שנה מראש. יחד עם זאת, היא תהא מנועה להעביר את הפעילות לגורם ישראלי אחר במשך שנה מסיום ההתקשרות עם פוקס.


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן