פרד פרי: מחר תיפתח חנות ראשונה בארץ

רשת האופנה פרד פרי (FRED PERRY), פותחת חנות ראשונה בישראל בישראל, על פני שטח של 120 מ"ר, בעיצוב אדריכל המותג מלונדון ובהשקעה של למעלה ממיליון שקל. השקת החנות תהיה הערב כשממחר (ב') תיפתח לקהל הרחב.


 


בעולם, יש לפרד פרי כ-100 חנויות קונספט ביותר מ-75 ערים. הרשת פתחה לאחרונה חנות ראשונה בברזיל ומתעדת להיכנס גם להודו. בישראל, המותג מיוצג על-ידי רוני אירני, הבעלים של פקטורי 54, שאמון על פתיחת החנות בשרונה. אירני יפתח השבוע בשרונה גם את חנות הדגל של טומי הילפיגר בישראל.


 


בארץ כבר נמכרים פריטים של פרד פרי בסטנדים בולטים בחנויות פקטורי 54 (לפי ההערכות במחזור מכירות של 120-90 מיליון שקל בשנה) וכן בייבוא מקביל. בין היתר, אפשר למצוא פריטים של המותג באאוטלט של inn7 בדיזנגוף, בחנויות כמו מחסן הייבואן ובאתרי אינטרנט כמו ממותג עיצובים.


 


מה הקשר בין המותג לגלוחי הראש?


 


את המותג ייסד ב-1952 כוכב הטניס הבריטי פרד פרי, יחד עם שחקן הכדורגל בדימוס והיזם טיבי ווגנר. הלוגו של המותג – ענפי ער אציל (עלי דפנה) בסגנון רומאי, מזכיר את הסמל של ווימבלדון. המחירים: גבוהים, ברם, זה מותג איכותי, אך לא מותג יוקרה. המותג מקושר לאופנת המוד שהתעצבה בבריטניה של שנות ה-60, אומץ על-ידי להקות בריט פופ כבלר, פאלפ ואואזיס ואיימי וויינהאוס עיצבה לו כמה דגמים בקולקציה שנקראית על שמה.


 


המותג גם מקושר לסקינהדס – גלוחי ראש. בתחילה היו אלה סקינהדס חובבי מוזיקת סקא ורוקסטדי ג'מייקניות – שגילחו את שערם בלי שום קשר לימין


 


הקיצוני ואימצו את המותג, כשאר חובבי מוזיקת אינדי בבריטניה. מאוחר יותר, הגיעו גם גלוחי הראש הדוגלים בגזענות.


 


"אין לנו שליטה על זה או יכולת לעצור את זה", אמר במסיבת עיתונאים מנכ"ל החברה ג'ון פלין, "אבל זה מאוד מצער. פרד פרי הגיע מהמעמד הבינוני בבריטניה, אביב היה נציג הסוציאליסטים בפרלמנט ושותפו לעסקים היה יהודי, אז האנשים האלה אימצו את המותג שלנו, אבל אין לנו קשר לזה".


 


ישראל: שוק קטן אבל מתאים


 


הבעלים של פקטורי 54 רוני אירני אמר שהיה קשה מאוד לשכנע את החברה לפתוח חנות קונספט, משום שהם מאוד נזהרים בכך ופותחים חנויות כאלה בפינצטה.


 


לשאלה למה להם לפתוח חנות בארץ, שכן ישראל זה שוק קטן: "בנורבגיה יש פחות אנשים מישראל, 5 מיליון, אבל הם מאוד מודעים לאופנה. מצד שני בארה"ב יש מאות מיליוני אנשים ויש לנו חנויות רק בחוף המערבי והמזרחי והשוק שלנו קטן מאוד שם כי אנחנו מנסים למשוך סוג מסוים מאוד של אנשים. ארה"ב היא מקום 6 או 7 בעולם מבחינת המכירות שלנו. אנחנו מחפשים לפתוח חנויות עם האנשים הנכונים ולאנשים הנכונים".


 


בעוד שבייבוא המקביל של פריטי פרד פרי, מוכרים בעיקר נעליים ופריטי בייסיק כמו חולצות פולו, בחנויות פקטורי ובחנות הדגל ימכרו שיתופי פעולה של הרשת. בין היתר תימכר קולקציית קפסולה בהשראתו של רוכב האופניים הבריטי ברדלי וויגינס. גם הקולקציה של המותג עם ראפ סימונס תימכר בארץ – בחנות פקטורי 54 בארנה, החל מהעונה הבאה.


 


בשרונה תוצג קולקציית אביב קיץ 2014 של המותג, הכוללת את קו AUTHENTIC – פריטים קלאסיים לגברים, נשים וילדים; קולקציית קפסולה של פריטים ספורטיביים לגברים בעיצובו של רוכב האופניים ראדלי וויגינס; הקולקציות MARGATE ON THE RUN ו-SOUTHSEA DECKCHAIR, הכוללות בהן מבחר פריטי לבוש ואביזרים לגברים ונשים; קולקציית DRAKES לגברים וקולקציית AMY WINEHOUSE לנשים.


 


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן