שוק בגדי הילדים רותח – קסטרו ו-H&M הכי משתלמות

"מדינת ישראל לא תוכל להכיל את ההתרחבות המאסיבית בתחום אופנת הילדים" – זוהי השורה התחתונה של סקירה שביצעה חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר עבור TheMarker. הסקירה התבצעה נוכח גל ה"בייבי בום" שמתרחש בענף אופנת הילדים המקומי. רק בחודשים האחרונים נכנסו לענף רשתות ותיקות כמו קסטרו ומנגו ובימים אלה פותח הראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס , עשר חנויות של הרשת האמריקאית The Children’s Place. עד 2016 צפויות להיפתח כמאה חנויות לבגדי ילדים.


"חברות האופנה הגדולות ראו ששוק האופנה לא צומח ובחרו להתרחב דרך נישת הילדים, אך שוק אופנת הילדים מכניס בסך הכל 1.5 מיליארד שקל בשנה – על 1.8 מיליון ילדים – ולא צמח מ–2008", מציינת מירב איינשטיין־סיאנו, סמנכ"לית בצ'מנסקי בן שחר. "כרגע הוא עדיין לא נחשב שוק רווי, אבל לשם הוא הולך, בוודאות".


לפי נתוני הלמ"ס, שוק האופנה בכללותו גדל ריאלית בעשור האחרון בכ–1.6 מיליארד שקל. משוק של 10.3 מיליארד שקל ב–2004 – לשוק של 11.9 מיליארד שקל ב–2013. בחמש השנים האחרונות – השוק סטטי.


הסקירה של צ'מנסקי בן שחר מעלה כי הגידול בשוק אופנת הילדים הישראלי נבע מעלייה בהיקף הילודה ולא מעלייה בהוצאה הכספית של ההורים. לראיה, ההוצאה החודשית על בגדי התינוקות (גילי 0–2) גדלה בשיעור ניכר של 45% (21 שקל), אך אופנת בגדי הילדים (2–12) גדלה ב– 6% בלבד (4 שקלים). במקביל, המחירים של בגדי הילדים נמצאים במגמת ירידה מזה זמן: בשעה שמדד המחירים לצרכן הציג עלייה של כ–23% בעשור האחרון, מדד המחירים של בגדי הילדים דווקא ירד בכ–12%.


אף אחד לא חסין


 "עד 2016 מספר הילדים בישראל צפוי לגדול בעוד 90 אלף", אומרת איינשטיין־סיאנו. "מנגד, ההוצאה החודשית על ביגוד ילדים היא 68 שקל ללא מע"מ לילד (0–12). הוצאה זו נמצאת במגמת ירידה ולא צפויה לגדול באופן משמעותי גם בשנים הקרובות עקב גורמים כמו יוקר המחיה, סך ההוצאה של משק הבית שנותר ללא שינוי ותחרות המחירים בענף שצפויה לגדול ככל שיתווספו שחקנים".


המשמעות, לדבריה, היא שהשוק יגדל ב–125–150 מיליון שקל עד 2016, "סכום המצדיק פתיחה של 65–70 חנויות בלבד. זאת לעומת כ–100 שצפויות להיפתח".


ענף בגדי הילדים נשלט ב–90% על ידי הרשתות המקומיות, והרשתות הבינלאומיות מחזיקות רק ב–10% ממנו. השחקנית הגדולה ביותר בענף היא קבוצת פוקס (13%) ואחריה הוניגמן קידס (8%).


בתסריט סביר, שלפיו הרשתות הבינלאומיות ינגסו ב–20% מהשוק, מגמה שמתרחשת בשוק האופנה הכללי, השחקניות הישראליות הן אלה שייפגעו. הראשונות להיפגע הן החנויות הפרטיות ברחובות ובקניונים שאינן נמנות על הרשתות ושיעורן המצרפי בענף הוא 15%. עם זאת, מסבירה איינשטיין־סיאנו, "אף אחד לא חסין. גם רשתות כמו הוניגמן וגולף יצטרכו להתאים עצמן למצב החדש, ולא, גם הן ייפגעו".


הרשת החדשה תתחרה בעיקר בפוקס


 לקראת השקתה הרשמית של הרשת החדשה The Children’s Place ביום רביעי, ולרגל חג הפסח המתקרב, יצאנו לבדוק את ההיצע, רמת המחירים ונוחות הקנייה בשש הרשתות הגדולות ששולטות בשוק בגדי הילדים הישראלי: פוקס, הוניגמן, גולף, קסטרו, קדס ו–H&M, ובסניף הרשת החדשה שכבר החל את פעילותו במודיעין.


  


 מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן