כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אינגליש קייק
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות בוסתן
זכיינות אספרסו בר
זכיינות טוי בוקס
קפה ג'ו_GO
זכיינות סחוט
זכיינות קפה גרג
זכיינות איי לק
זכיינות ג'וני קריספי
דון פרדו GO
זכיינות בליקר בייקרי
עמית - GO
זכיינות רוזה אקספרס
זכיינות קופיקס

רשת לי קופר עומדת למכירה

1/07/2010
בלעדי ל"כלכליסט":

שלושה חודשים עברו מאז נכנסה קבוצת משקיעים חדשה לחברת קונספט שיווק, וכבר מנסה הקבוצה להיפטר ממותג הדגל של החברה - לי קופר. כך נודע ל"כלכליסט". זאת לאחר שבחודשים האחרונים מנהלת קונספט שיווק, שמחזיקה גם במותג אופנת הגלישה בלו בירד ומותג ההלבשה התחתונה אקספוז, "מכירת חיסול" של המותגים הללו.

סדרת המכירות תותיר את קונספט שיווק ללא מותגים ברשותה ועשויה להוביל לסגירת החברה.

אפשרות אחרת שעומדת על הפרק היא מציאת משקיע חדש במקום הבעלים החדשים, האחים חנן וחיים אסייג ובעל השליטה ב־UMI דוד עיני, שכבר מעוניינים לצאת מהחברה. הקבוצה, ביחד עם איש ההייטק יאיר גולדפינגר, רכשו 60% ממייסד החברה, גידי גולדפינגר, לפני שלושה חודשים.

ימים ספורים לפני שהודיעה קונספט שיווק על כוונתה למכור את בלו בירד ואקספוז, חשפה החברה כי היא מכרה את חלקה במותג הבגדים Rhus Ovata, שעמד

על 67%, לאנשי העסקים כרמל רפאלי ואבנר יהודאי. התקווה של בעלי קונספט שיווק היתה בתחילת הדרך כי ההכנסות שיתקבלו ממכירת המותגים בלו בירד, אקספוז ו־Rhus Ovata יזרימו כספים אשר יושקעו בהרחבת פעילות המותג המוביל לי קופר. החברה אף יצאה בהודעה כי "הבעלים החדשים מתכוונים להתמקד מבחינה אסטרטגית במותג־העל לי קופר". אך הודעות לחוד ומציאות לחוד. השאיפה להמשיך להפעיל את המותג נגוזה במהרה עקב מצבה הכלכלי הקשה של הרשת.

במכירת המותג לי קופר תם למעשה המאבק של גידי גולדפינגר להשאיר את קונספט שיווק בחיים. מאבק זה החל לפני יותר משנתיים כשהחל המשבר ב־2008. בעקבות המשבר נכנסה החברה לחובות של כ־80 מיליון שקל. במזרח אירופה נסגרו 45 חנויות ושש חנויות נסגרו בישראל. מכה נוספת נחתה על קונספט שיווק בפברואר השנה, כשקרן פימי, בניהול ישי דוידי, משכה את השקעתה בחברה. גולדפינגר לא ויתר, וזמן קצר לאחר מכן גולדפינגר מצא משקיעים חדשים במקום קרן פימי.

חובותיה של החברה לבנקים הגיעו לכ־30 מיליון שקל, וגולדפינגר היה אופטימי. "אני מאמין כי החברה תחזור להיות רווחית כבר בשנת 2010", אמר גולדפינגר ל"כלכליסט" רק לפני שלושה חודשים. "מי שהספיד אותנו יאכל את הכובע". כעת גולדפינגר נאלץ למכור את "הדובדבן שבקצפת", המותג לי קופר.

תגובת קונספט שיווק: "אין תגובה".

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 3 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

  אודות Ι זכיין Ι זיכיון למכירה Ι זכיינות למכירה Ι זכיינים Ι זכיינות בתי קפה Ι זיכיונות Ι ספר נהלים Ι זכיינות ארומה Ι זכיינות קופיקס Ι זיכיון Ι זכיינות רולדין Ι זיכיון לבית קפה Ι הזדמנויות עסקיות Ι זכיינות Ι  מאמרים Ι מימון Ι צור קשר Ι קוד אתי לזכיינות  Ι חוזה זיכיון Ι הלוואות לעסקים Ι דרושים  Ι שיווק דיגיטלי Ι כנס זכיינות 2014 

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567