כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קפנטו
זכיינות איי לק
זכיינות עידן 2000
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קופיקס
קפה ג'ו_GO
זכיינות אספרסו בר
זכיינות סחוט

מאמרים בזכיינות

סוגרים את העסק? כך תעשו את זה פחות כואב
לא נעים אבל קורה. כמובן שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להגיע לזה אבל לעיתים מגיעים למצב שאין ברירה אחרת אלא לסגור את העסק. בחלק מהמקרים אנו סבורים או לעיתים משכנעים את עצמנו שמדובר בתקופה, בהאטה במיתון אבל המציאות חזקה יותר והגענו לכלל מסקנה שאי אפשר להפעיל יותר את העסק. צריכים למרבה הצער לעשות מכירת חיסול ולסגור. וכן, גם עסקי זכיינות נסגרים למרות שהסטטיסטיקה מקלה איתם בצורה משמעותית, בעיקר לנוכח ידע מקדים ותמיכה של מנהלי הרשת.
השכרת נכס מסחרי לרשת מוכרת אינה תעודת ביטוח
מאז ומעולם ייצר העולם העסקי פלטפורמות משפטיות ונוהגים אשר החלו להתבסס בהסכמים מסחריים שונים. כך למשל ניתן לציין את השפעת המודל הזכייני על שוק השכירות והדינים החלים עליו. מאז החלה פריחת הרשתות המסחריות החל נפוץ נוהג חדש בין בעלי נכסים לבין הרשתות עצמן.
בית המשפט העליון מתיר ל"פרש קיטשן" לפנות זכיין מהסניף לפני תחילת בוררות
לאחרונה ניתנה החלטה חשובה על-ידי בית המשפט העליון, בעניין הנדלניסט נ' פרש קיטשן (רע"א 1760/15), המאפשרת לרשת זכיינות לפַנות זכיין מסניף המופעל על-ידו, וזאת בטרם החלה בוררות בין הצדדים, אשר אמורה להכריע בסכסוך עסקי ביניהם.
גם בזכיינות צריך לדעת איך לבחור את הרשת המזכה ?!
לרוב יזמים מעוניינים להקים עסק עם רשת שהם מתחברים ואוהבים את המוצר שלה. אכן זה נחמד להתחבר למוצר אך כזכיין פוטנציאלי מה שמעניין, ויותר חשוב, מהו המודל העסקי? האם הוא ידע לייצר לך את שולי הרווח הנחוצים?
היום יש אינפלציה בתחום הזכיינות וכל עסק שני מחליט להתפתח בתחום הזכיינות. לא מעט רשתות שקמות, נסגרות חמש דקות אחרי שעשו סיבוב על הזכיינים. כיצד תלמד להגן על עצמך ולבחור את הרשת המזכה עבורך?
האם בקרוב עובדי זכיין ייחשבו כעובדי הרשת?
האם בקרוב יחולו יחסי עובד מעביד בין עובדי סניפים שמופעלים על ידי זכיינים לבין הרשת המזכה? האם בגלל היעדר חקיקה בתחום הזכיינות, היעדר הגדרה ברורה בחוק לגבי מיהו "עובד" ובגלל מערכת היחסים הקיימת בין הרשת לבין הסניפים בזכיינות המנוהלים על פי תכתיביה הנוקשים של הרשת ניתן יהיה להכיל יחסי עובד מעביד בין עובדי הזכיין לבין הרשת עצמה.
רשתות חדשות וותיקות פותחות סניפים בקצב מסחרר. יזמי נדל"ן פונים לרשתות ומציעים להן להקים סניפים חדשים ואלה (הרשתות) ממהרות לגייס זכיין שיקים מכספו ועל חשבונו את הסניף החדש של הרשת. מהות הזכיינות היא בחלוקת הפעילות העסקית על בסיס חוזקות. חוזקת הרשת טמונה ביתרון לגודל, ניסיון מוכח ומותג מצליח. מצד הזכיין, השקעה רגשית, כספית ומנטלית בשגשוגו של הסניף המובילה ליעילות תפעולית.
74 שנות פעילות, קרוב ל-70 מיליון לקוחות מדי יום, מחזור מכירות שנתי של כ 19 מיליארד דולר, יותר מ-35,000 סניפים ולוגו אחד המוכר (כמעט) לכל אחד ואחת מיושבי כדור הארץ. כל אלו ועוד הופכים את מקדונלד'ס לרשת המזון המהיר החשובה והמצליחה ביותר בעולם. בשורות הבאות ניסינו להתחקות אחר ההצלחה, וזאת מתוך ניסיון להבין מה הפך את כריך הלחמנייה עם קציצת הבשר לאחד המאכלים הכי פופולאריים ברחבי הגלובוס ולמותג המזון המהיר המוביל בעולם.
במקרים רבים מתקיימת מציאות לפיה רשת וזכיין לעתיד מחליטים לחתום על מסמך עקרונות כשלב מקדמי לפני שהם חותמים על הסכם זיכיון. הדבר מכונה "זיכרון דברים" לקראת הסכם זיכיון או מסמך עקרונות בזכיינות ושכיח כאשר הזכיין והרשת נמצאים בשלבים מתקדמים במשא ומתן אבל עדיין לא הבשילו כל התנאים לחתימה על הסכם זכיינות סופי או שנחוצים דברים נוספים עד לניסוח סופי של הסכם זכיינות. עד כמה מסמך כזה נחוץ? מה הוא צריך לכלול ומה המעמד המשפטי שלו?
בכדי להשלים תהליך נכון ויעיל של רכישת זיכיון, על הזכיין לבצע תהליך אימות אשר יאשר את כדאיות ונכונות העסקה ואת מידת התאמתה לזכיין הספציפי
ענף הזכיינות בישראל מתפתח בקצב מהיר ביותר וב-10 שנים אחרונות גדל ביותר מ-600%. קצב הצמיחה השנתי של הענף עומד כיום על כ-20%, קצב שנשמר גם בשנות המיתון 2008-2009.
על פי הערכה המחזור של ענף הזכיינות בשנת 2011 היה מעל 14 מיליארד ₪.
רוכש זיכיון? מתלבט אם לפתוח את הסניף בחנות רחוב או בקניון, דע שלמרות שרשתות מדווחות על ירידה בפדיונות בקניונים, הם מבחינתם ממשיכים ומעלים בהדרגה את שכר הדירה. בדוק מה יותר מתאים לך, עסק בחנות רחוב או בקניון?
מערכת היחסים בין רשת מזכה והזכיינים שלה לעיתים מורכבת מאוד. רשתות רבות הנמצאות בתחילת דרכן כרשתות מזכות לא מודעות למורכבות שביחסים ולכן לא נערכות בהתאם. הרשת המזכה היא זו אשר מכתיבה את הסטנדרטים והנהלים שברצונה להכתיב לזכיינים שלה. זכיינים רואים עצמם כבעלי עסקים (והם אכן כאלה) עם יכולת לקבוע ולהחליט בעצמם על התנהלות (בעוד שאינם כאלה).

  1. לעמוד הבא

אותנטי

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567