רשת גולף במגעים לקבלת מכירות טופ שופ באינטרנט |
||
קבוצת גולף מנהלת משא ומתן עם קבוצת ארקדיה הספרדית, בעלת מותג האופנה טופ שופ, בניסיון להעביר אליה את מכירות המותג הבינלאומי בישראל באמצעות האינטרנט. אם המשא ומתן יוביל להסכם, קבוצת גולף תהיה הזכיינית השנייה בעולם, אחרי זכיינית המותג באוסטרליה, שתזכה לזקוף לזכותה את המכירות המקוונות של המותג בישראל. כיום, כשצרכן מישראל רוכש מוצר של טופ שופ דרך הרשת, הוא עושה זאת באתר הבינלאומי והמכירות נרשמות לטובת טופ שופ העולמית. בעתיד יירשמו המכירות לזכות גולף, לאחר שיושק אתר המכירות של הקבוצה. בענף מעריכים שהחברה הבינלאומית תאשר את העסקה על רקע רכישת גולף את אתר האופנה עדיקה. המו"מ עם ארקדיה ורכישת עדיקה נועדו להשיג לקבוצת גולף יתרון על רוב מתחרותיה בפעילות המסחר באינטרנט. מבין רשתות האופנה הגדולות בישראל, רק קסטרו, Swear, רנואר ודלתא מחזיקות אתר שמציע גם רכישה מקוונת. לפי הערכות בענף, רכישת עדיקה חסכה לגולף שנתיים בפיתוח זירת מסחר עצמאית. בפברואר השלימה גולף רכישה של 67% מהפעילות העסקית בישראל של מותגי האופנה של ארקדיה – טופ שופ, טופמן, דורותי פרקינס ומיס סלפרידג'. גולף רכשה באמצעות כיתן תעשיות את השליטה בפעילות מסי אנד שלס שבבעלות חיים סקאל תמורת 37.5 מיליון שקל. פעילות ארקדיה כוללת 18 סניפים: 9 לטופ שופ, 3 לטופמן, 3 לדורותי פרקינס ו־3 למיס סלפרידג'.
גולף חתמה חוזה לרכישת עדיקה וצפויה לשלם למייסדי האתר, דדי שוורצברג ועדי רונן, 26 מיליון שקל, ותמורה נוספת של 14 מיליון שקל לבעלי האתר, שמותנית בעמידה ביעדי המכירות שהציבה גולף. בגולף סירבו לחשוף את נתוני המכירות של עדיקה ל־2014, אך בדיווח על העסקה העריכה הקבוצה שב־2015 יגיעו מכירות האתר ל־40 מיליון שקל. בגולף מעריכים שעסקת עדיקה תהפוך את הקבוצה למובילה בתחום המסחר המקוון. במסגרת העסקה הקימו הצדדים שותפות לניהול הפעילות של המותגים הבינלאומיים. כיתן מחזיקה ב־66.3% מהשותפות והיתרה בידי סי אנד שלס. לגולף אופציה לרכוש את מלוא המניות בשותפות עד סוף 2016 ולסקאל זכות לחייב את גולף לרכוש את חלקו.
מתעניין/ת בפגישת יעוץ בנושא רכישת זיכיון בתחום האופנה? לחץ/י כאן |
רשת גולף במגעים לקבלת מכירות טופ שופ באינטרנט
18 במרץ 2015
X