גם בזכיינות צריך לדעת איך לבחור את הרשת המזכה ?!

גם בזכיינות צריך לדעת איך לבחור את הרשת המזכה ?!

1.      פעילה ובעלת ניסיון בתחום הזכיינות – לבחון האם הרשת נערכה לתמיכה בזכיין ויודעת לצפות את האתגרים והצרכים של ניהול עסק בזכיינות. האם היא כבר מפעילה סניפים בזכיינות? לאורך כמה זמן?


2.      תבטח את עצמך! חתום מול רשת אשר חתומה על הקוד האתי. הקוד האתי מחייב את הרשת להתנהל בצורה מוסרית מול הזכיינים שלה ודואג לך ליחסי מסחר הוגנים וראויים.


3.      בחינת הפעילות העסקית –  יש לבדוק האם המודל העסקי של הרשת הגיוני ומתאים, כמה מסניפי הרשת הם רווחים? כמה נסגרו ? כמה סניפים החליפו ידיים?


4.      מהי התמיכה בזכיין ? חלק מהרשתות מספקות לזכיין ארגז כלים כיצד לנהל את העסק נכון. הן יודעות להיות שם ולתת תמיכה בהדרכה והכשרה, בניהול ספקים ומלאי, בניהול מערך שיווק ולעזור לזכיין לאתר את נקודות התורפה ולתקן אותן בזמן. חשוב לדבר עם זכיינים פעילים ולראות מה הרשת יודעת לתת, האם היא שם גם כשקשה? אילו אמצעים היא משתמשת כדי להגן עליך מהתנהלות כושלת?


5.      האם היא מתאימה לי? חלק מרשתות הן יותר נוקשות וחלקן גמישות ומאפשרות לזכיין חופש פעולה. יש יתרונות וחסרונות לכל שיטת התנהלות, המטרה היא מהי השיטה שמתאימה לי? האם אני מסוגל להיות עצמאי אבל במסגרת נוקשה שצריך לעבוד בה על פי הספר? האם אני מעדיף גמישות? מה יותר נכון עבורי? האם המקום שהרשת רוצה להגיע אליו מדבר אליי? האם אני מתחבר לצורת ההתנהלות? האם אני מסוגל לעמוד בדרישות של הרשת?


6.      התנסות אישית – אין כמו בעל הניסיון. התלמדות בסניף פעיל תגרום לך להבין לאן אתה נכנס. האם זה מתאים לך? האם אתה מסוגל לעשות זאת לאורך זמן?


כשמקימים עסק בזכיינות צריך לזכור שרשת המזכה תהיה שם לאורך כל הדרך ותצטרך להתנהל מולה לאורך שנים. רצוי שזוהי תהיה רשת שמתאימה לך ולצרכיך!