מקדונלד'ס- ההצלחה במספר נקודות למחשבה…

 



  • חדשנות זה שם המשחק– בשנת 1948 (שמונה שנים לאחר פתיחת המסעדה הראשונה), מייסדי רשת מקדולנד'ס ייצרו מערך שירות חדשני אשר זכה לכינוי "מערכת שירות מהיר". מערכת זו הניחה את היסודות להתנהלותן של כל מסעדות המזון המהיר שבאו אחריה, ומאז ועד היום, הרשת לא מפסיקה לחדש ולפעול ביצירתיות בכל הנוגע להתייעלות הרשת בכל היבטי התפעול.
  • תפריט אחיד וממוקד– כל מנת אוכל המופיעה בתפריט הרשת, עוברת דרך קבוצות מיקוד (בהתאם לקהל היעד לו מיועדת המנה), הטועמות את המנה ומעניקות חוות דעת בנוגע לטעם המנה ואופן הגשתה. כמו כן, תפריט הרשת מורכב ממספר מצומצם של פריטי מזון דבר המאפשר לכל לקוח לבחור במהירות ובקלות את פריט המזון הרצוי לו (ובין היתר שכפול מהיר יחסית של סניפים על ידי זכיינים), כל מנת אוכל המופיעה בתפריט הרשת עוברת פרי מחקר ופיתוח לאורך שנים, וכל זאת על מנת להעמיד לרשות הלקוחות את המנה האידיאלית.
  • הקפדה יתרה על הנהלים– רשת מקדונלד'ס מקפידה בחירוף נפש על נהליה. נהלים אלו כוללים בין היתר: הליך הכנה והגשה אחיד של כל מנות התפריט, עיצוב אחיד בכל סניפי הרשת ברחבי העולם, אחידות באופן שירות הלקוח ועוד.
  • התאמה לקהל המקומי– רשת מקדונלד'ס הממוקמת בלמעלה מ-120 מדינות מסביב לעולם, מקפידה על התאמת התפריט לטעמו של הקהל המקומי לדוגמא: בסניפי הרשת בגרמניה תוכלו למצוא המבורגר בציפוי בירה, בסניפי הרשת בהודו תמצאו היצע מגוון של מנות צמחוניות, בסניפי הרשת הפועלים במדינות האיסלאם לא תמצאו מנות המורכבות מבשר חזיר ובישראל תוכלו למצוא מנות אוכל בעלות אופי מקומי כגון המק-פלאפל, מק-קבב, וכמו כן, תוכלו למצוא בישראל 52 סניפי מקדונלד'ס כשרים. הגאוניות של מקדונלד'ס באה לידי ביטוי בין היתר בכך שמייצרת התאמה לקהל המקומי מבלי לוותר על אחידות הרשת ומבלי לפגוע במה שמייחד  את פעילותה כרשת מזון מהיר.
  • עולם הילדים של מקדונלד'ס- מראשית דרכה, רשת מקדונלד'ס שמה דגש רב על שיווק ממוקד לילדים. פעולות שיווק אלו תרמו רבות להפיכתה של מקדונלד'ס לרשת המזון המהיר האהובה ביותר על מיליוני משפחות מסביב לעולם, ולאורך השנים, פעולות השיווק לילדים, אפשרו למקדונלד'ס "לחנך" דורות שלמים של לקוחות מרוצים.
  • הקשבה מלאה לרחשי הציבור ולתנאי השוק המשתנים– לאורך כל שנות פעילותה, רשת מקדונלד'ס הוכיחה כי היא יודעת להתאים את עצמה לתנאי השוק המשתנים, וכל זאת תוך כדי הקשבה מלאה לרחשי הציבור ואף לדברי הביקורת אשר הושמעו (לא אחת) כנגד פעילות הרשת. בין היתר, נקודה זו באה לידי ביטוי בהחדרת אלמנט האוכל הטרי לתפריט מסעדות הרשת. בסניפי הרשת בישראל לצורך הדוגמא הכניסו לתפריט את הסלט "חתוך דק" אשר לווה במסר הפרסומי הבא: נחתך רק אחרי שמזמינים. פעולה זו נושאת בתוכה אמירה לפיה: אנחנו במקדולנד'ס עושים הכול על מנת לשמור על טריות המנות ואצלנו האוכל הוא טרי.

           חשוב לציין שרשת מקדונלד'ס איננה רשת המזון המהיר הגדולה ביותר בעולם (את התואר המכובד מחזיקה רשת "סאבווי" המחזיקה למעלה מ-41,000 סניפים ברחבי העולם),


            אך היא בהחלט רשת המזון המהיר בעלת מחזור המכירות הגדול ביותר בעולם.


            מקדולנד'ס – האם זה מה שחשבת?


            הכותב הינו מנכ"ל משותף  במרכז לקידום זכיינות בישראל