כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות סחוט
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קופיקס
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות עידן 2000
קפה ג'ו_GO
זכיינות איי לק
זכיינות אספרסו בר

להיות זכיין של רשת אופנה- האם זה עדיין אופנתי?

עולם האופנה הזוהר מזמן הפך להיות מגרש עסקים לא כל כך נוצץ. עלויות הייצור המתייקרות, האופנה שמתחלפת עם כל בריזה, תפעול המלאי היקר עם מגוון הקולקציות, כמיהת הקניונים למותגים בינלאומיים, עלויות הפרסום העצומות, העונתיות ומלחמת המחירים הבלתי פוסקת לא השאירו לשחקנים הקטנים הרבה מקום.
6/12/2011

מאת: לנה פיינגולד, המרכז לקידום זכיינות בישראל

כל אלו ועוד הובילו רשתות אופנה רבות בארץ לעבור לשיטת הזכיינות ולהפעיל סניפים רבים באמצעות זכיינים. מכירת הזיכיון מאפשרת לרשתות להתפרס במהירות ולחסוך בעלויות הקמה, ליהנות מניהול יעיל ואכפתי של זכיין לעומת מנהל שכיר מטעמם, מאידך הזכיין נהנה ממותג מוכר, פרסום ארצי, כוח קניה של רשת ולא אדם פרטי וכמובן ליווי צמוד ממלומדי ניסיון. נשמע טוב? אז זהו, שבפועל המצב לא כלכ כך וורוד.

השיטה הנהוגה ברשתות האופנה הינה זכיינות תפעולית כלומר, הזכיין נושא בכל הוצאות החנות הכוללות עלויות ההקמה, שכ"ד, עובדים, מסים ועוד, מלבד המלאי השייך לרשת. הפדיון עובר ישירות לרשת והללו מפרישים לזכיינים אחוז מסוים הנע בממוצע סביב ה40% ממחזור המכירות, שמהם על הזכיין לשאת בכל ההוצאות, דבר שלאחרונה לא מותיר לו הרבה שולי רווח.

רווח גולמי נמוך, שכר דירה גבוה בקניונים , עדיפות מצד הנהלת הקניון לרשתות זרות, מחירים תחרותיים,התייקרות החומר גלם והתפעול, יכולים להשאיר את הזכיין עם רווח תפעולי נמוך מאוד ואף מסוכן עד כדי שלילי, היינו הפסד.

האם תחום האופנה נמצא במשבר? עוד אין לכך תשובה, מה שבטוח זה שעולם האופנה עובר מהפך בתפיסה ואנו כבר מתחילים לראות את פירותיו, יותר רשתות חיצוניות עושות דריסות רגל בארצנו ואנו עדים לפחות ופחות זכיינים הבוחרים לפתוח סניפים בשולי רווח כה נמוכים ואף מסוכנים. כך שלאופנה יש מחיר, בדקו היטב אם אתם מוכנים להיות אלו שמשלמים על זה.

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

עידן 2000

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567