כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אספרסו בר
זכיינות סחוט
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קפנטו
זכיינות בליקר בייקרי
קפה ג'ו_GO
זכיינות קופיקס
זכיינות איי לק
זכיינות עידן 2000

כתיבת הסכם זכיינות – לא על העורך דין לבדו

הסכם זכיינות הינו אחד הנדבכים החשובים ביותר בתשתיות של רשת המבקשת לעבוד בזכיינות. מעבר להיותו של הסכם הזכיינות חוזה משפטי בין שני הצדדים על המשתמע מכך, הוא אמור לטמון בחובו את המודל העסקי/זכייני של הרשת שהוא למעשה הנקודה הקריטית ביותר ומהווה את לב ליבו של הסכם הזכיינות. רשתות רבות לא נותנות לעניין מהותי זה את החשיבות הנדרשת והראויה בהסכם הזיכיון שלהן.
22/10/2011

רשתות רבות סבורות כי עורך דין (גם אם התמחותו זכיינות) הוא איש המקצוע הראוי על מנת להכין או "להכשיר" את הרשת לפעול בזכיינות. יש לחדד נקודה זו ולהבהיר כי עורך דין הינו כלי מקצועי שמטרתו לנסח בשפה משפטית את התנאים שהוגדרו מראש אצל הרשת. אין זה מתפקידו של עורך הדין להמליץ על גובה דמי זיכיון, תמלוגים חודשיים, גובה דמי פרסום ובטח שלא להמליץ לרשת לפעול בשיטת זכיינות כזו או אחרת ו/או לאמץ מודל עסקי מסוים. עורך דין אשר מייעץ לרשת כיצד לתפעל את המודל הזכייני שלה הינו לא יותר מאשר שרלטן אשר לוקח על עצמו מושכות לא לו, דבר אשר יכול להסב נזק ועוול לזכיינים של הרשת ולרשת עצמה.

 

אם כן, מהי הדרך בה על הרשת לפעול? בטרם כתיבת הסכם הזיכיון על ידי עורך דין, על הרשת להגדיר מודל זכייני. יהיה זה נכון שכלכלן שהתמחותו זכיינות הוא זה אשר יבנה את המודל עבור הרשת, זאת לאחר שערך איפיון מעמיק לרשת תוך בחינת התאמת הרשת לשיטת הזכיינות והגדרת מודל זכייני נכון. הכלכלן של הרשת יבנה מודל עסקי כזה שימקסם את הרווחיות של הרשת מחד ושל הזכיין מאידך. לאחר הגדרתו ובנייתו של המודל הזכייני עבור רשת, הגיע זמנו של הסכם הזיכיון. כאן נכנס עורך הדין לתמונה, כאן נדרשת עבודה משותפת של עורך הדין יחד עם הכלכלן של הרשת. עבודת צוות פורייה תוביל להסכם זיכיון מנצח. כל אחד בתחומו הוא.

 

חשיבות של הכלכלן בבניית מודל זכייני וניסוחו המדויק בתוך הסכם הזכיינות הינה מהותית ואף ראשונה במעלה. ניתן להקביל את שירותיו של הכלכלן שעובד עם הרשת לשירותים שמעניקים אנשי מקצוע אחרים כגון: אנשי מיתוג, אדריכלים, גרפיקאים וכדומה. מאחר ומדובר בבניית מודל עסקי לרשת (אשר הוא הציר החשוב ביותר בתשתיות הרשת הפועלת בזכיינות), השימוש בשירותיו של כלכלן הופך להיות חשוב ומהותי ביותר וניתן אף לומר כי חשיבותו הינה גדולה משל אנשי מקצוע אחרים וקריטית להצלחתה של הרשת.

 

חשוב לדעת, הסכם זכיינות הינו בראש ובראשונה הסכם מסחרי אשר מגדיר בין היתר ואולי בעיקר מודל עסקי לפיו הצדדים לו (הרשת והזכיין) אמורים לייצר סיפור רווח. הסכם זכיינות אשר מנוסח ברמה הגבוהה ביותר האפשרית לא מספיק טוב אם המודל העסקי שכתוב בו לא מותאם לעסק. עורך דין טוב ככל שיהיה אינו בעל הכלים או הידע הנכונים לבדוק את איכות המודל הזכייני. לפיכך, טוב תעשה הרשת אילו תגדיר מודל זכייני נכון, ותנאים מסחריים הולמים כל זאת על ידי כלכלן מומחה בתחום ורק לאחר מכן תפנה לעורך דין להעלות את המודל בתוך חוזה הזיכיון. זאת כמובן, כאשר העבודה תתבצע תוך אינטגרציה מקצועית של הכלכלן עם המשפטן. כך פועלות רשתות מובילות בזכיינות, כך רשת טובה בונה הסכם זכיינות איכותי. "ככה כן בונים זכיינות".

 

 

 

 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567